Tafelzaag / zaagtafel DeWalt DW745 of opvolger DWE7485?

NRGd

Actieve deelnemer
21 mei 2017
42
17
Arnhem
Hallo iedereen,

Ik was van plan om de DeWalt 745 te kopen, maar kwam erachter dat deze bij een heel aantal webshops op 'niet meer leverbaar' o.i.d. staat. Bij Toolnation gaven ze aan dat er een opvolger is, de zogenaamde DWE7485. Degene die ik aan de lijn had meldde dat deze nog compacter is, maar vooral ook een kleiner zaagblad (210 om 250mm).

Zelf viel me op dat de 7485 een enkele sleuf heeft, terwijl de 745 er twee heeft. Dit lijkt mij wat stabieler voor bv. gebruik van cross-cut sled.

Weet iemand meer van deze zogenaamde opvolger? En zouden jullie moeite doen om de 745 nog te krijgen ipv deze opvolger?
 

Anniedrew

Nieuw lid
16 okt 2019
11
0
Ik vermoed dat ze met de DWE7485 bewust een stap naar beneden in een lager segment hebben gemaakt om het verschil met de DWE7942 te vergroten. Dit omdat er praktisch bijna geen verschil zat/zit tussen de DW745 en de DWE7942. Of ik hier juist in ben in een 2e..
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Dat is niet helemaal waar: Om een paar verschillen te noemen> 1: vermogen van de 7942 is wat hoger, 2: de 7942 zaag wordt geleverd met een spouwmes voor verdiepte zaagsnedes en een standaard spouwmes met kap > de 745 slechts met een standaard spouwmes met kap, 3: de 7942 kan een wat grotere zaagbreedte aan dan de 745.
Het kleinere zaagblad op de 7485 beperkt wel de mogelijkheden. Daar ga je eerder tegenaan lopen dan met een 'oude' 745, die ook een 250 mm zaagblad diameter heeft.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Ik vermoed dat ze met de DWE7485 bewust een stap naar beneden in een lager segment hebben gemaakt om het verschil met de DWE7942 te vergroten. Dit omdat er praktisch bijna geen verschil zat/zit tussen de DW745 en de DWE7942. Of ik hier juist in ben in een 2e..

qua specs misschien een stap naar beneden, ik vind het prijsverschil van een paar tientjes dat niet weerspiegelen,

745.....530 euro
7485...506

ik had eerder verwacht dat hij simpeler en goedkoper worden in de strijd tegen de kleinste nieuwe Bosch Blauw

https://www.kruis.nl/electrisch/tafelcirkelzaag/bosch-zaagtafel-gts635-216-met-onderstel


<a href="https://www.kruis.nl/electrisch/tafelcirkelzaag/bosch-zaagtafel-gts635-216-met-onderstel" target="_blank">
 

NRGd

Actieve deelnemer
21 mei 2017
42
17
Arnhem
Ja, toch wel jammer dus dat de 745 nauwelijks meer te krijgen is, de 7485 lijkt me toch wat te beperkt. Wellicht ga ik nu dan toch maar voor de 7492.
 

rinusdevos

Actieve deelnemer
10 okt 2016
107
13
Arnhem-Nijmegen
Ik ben ook op zoek naar meer info over de DW7485, daar de DW745 nieuw steeds schaarser wordt.
@Pjotr88: in je vergelijking gaat het over de DW7480. Of is dat dezelfde als de DW7485

Zijn er forum gebruikers die ervaring hebben met de DW7485? Iemand al een zaagslede gebruikt met 1 t-track op de tafel?
 

NRGd

Actieve deelnemer
21 mei 2017
42
17
Arnhem
Ik ben ook op zoek naar meer info over de DW7485, daar de DW745 nieuw steeds schaarser wordt.
@Pjotr88: in je vergelijking gaat het over de DW7480. Of is dat dezelfde als de DW7485

Zijn er forum gebruikers die ervaring hebben met de DW7485? Iemand al een zaagslede gebruikt met 1 t-track op de tafel?

Ik niet, ik ben uiteindelijk voor de 7492 gegaan.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Enig zoekwerk op internet doet mij vermoeden dat ik waarschijnlijk ook deze van Dewalt in mijn wegstreeplijstje opneem.
@NRGd: heb je de zaag al gebruikt? Bevalt deze?

De 7480 is een iets grotere versie van de 745 en niet op de nederlandse markt verkrijgbaar volgens mij.

wij moeten het doen met de 7485, en die is hier dus karig uitgevoerd ten opzichet van de oudere 745.

zo ziet het er volgens mij naar uit helaas.
 

NRGd

Actieve deelnemer
21 mei 2017
42
17
Arnhem
Enig zoekwerk op internet doet mij vermoeden dat ik waarschijnlijk ook deze van Dewalt in mijn wegstreeplijstje opneem.
@NRGd: heb je de zaag al gebruikt? Bevalt deze?

Deze week hoop ik. Maar alles ziet er wel super robuust uit, zeker vergeleken met mijn Einhell zaagtafel :D Er is op t forum veel over deze zaag te vinden, daar ben ik ook op af gegaan.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Wellicht een wat ouder draadje maar aangezien ik op zoek ben naar een tafelzaag alle onderwerpen hierover aan het doorlezen. DeWalt zou nooit het merk van mijn 1e keus zijn, maar eigenlijk is dat puur een vooroordeel.

Er zijn veel lovende reviews over de DeWalt tafelzagen en zit er dus serieus naar te kijken.

Nu is de 745 dus een populair model maar in Nederland eigenlijk niet meer nieuw verkrijgbaar. Er is een winkel op marktplaats welke deze nog als nieuw aanbiedt in de zin dat het een geretourneerd product is met beschadigde verpakking. Wel met garantie voor 606 euro. Verder maar 2 advertenties van een 2ehands gebruikt model.

In Duitsland schijnt de 745 nog wel beschikbaar te zijn, voor 611 euro.

Een nieuwer type 7492 is overal verkrijgbaar en lijkt in Nederland goedkoper te zijn als in Duitsland.

709,- euro voor enkel de zaag of 797,- voor de zaag met onderstel en trespablad en 5 jaar garantie.

Het prijsverschil tussen de 745 en 7492 is dus iets meer dan 100 euro.

Maar wat is nu de betere zaag? Zo op het eerste gezicht lijken ze allebei op elkaar kwa bouw en constructie en hebben ze allebij een zaagblad van 250mm.
De 745 heeft 1850 watt motor en de 7492 een 2000 watt motor. Dat is maar een klein verschil.
 

NRGd

Actieve deelnemer
21 mei 2017
42
17
Arnhem
Wellicht een wat ouder draadje maar aangezien ik op zoek ben naar een tafelzaag alle onderwerpen hierover aan het doorlezen. DeWalt zou nooit het merk van mijn 1e keus zijn, maar eigenlijk is dat puur een vooroordeel.

Er zijn veel lovende reviews over de DeWalt tafelzagen en zit er dus serieus naar te kijken.

Nu is de 745 dus een populair model maar in Nederland eigenlijk niet meer nieuw verkrijgbaar. Er is een winkel op marktplaats welke deze nog als nieuw aanbiedt in de zin dat het een geretourneerd product is met beschadigde verpakking. Wel met garantie voor 606 euro. Verder maar 2 advertenties van een 2ehands gebruikt model.

In Duitsland schijnt de 745 nog wel beschikbaar te zijn, voor 611 euro.

Een nieuwer type 7492 is overal verkrijgbaar en lijkt in Nederland goedkoper te zijn als in Duitsland.

709,- euro voor enkel de zaag of 797,- voor de zaag met onderstel en trespablad en 5 jaar garantie.

Het prijsverschil tussen de 745 en 7492 is dus iets meer dan 100 euro.

Maar wat is nu de betere zaag? Zo op het eerste gezicht lijken ze allebei op elkaar kwa bouw en constructie en hebben ze allebij een zaagblad van 250mm.
De 745 heeft 1850 watt motor en de 7492 een 2000 watt motor. Dat is maar een klein verschil.

Toen de 745 nog goed beschikbaar was, koste deze ruim 500 euro, dus toen was het prijsverschil ca. 200 euro. Voor dat verschil had ik de 745 gekozen, ik was helaas ook te laat en heb de 7492 gekocht. Vermogen is inderdaad een van de verschillen, maar een ander groot verschil is de maximale zaagbreedte (met de geleider). Die is ruim 60 cm bij de 745 en ruim 80 bij de 7492. Exacte cijfers zijn wel ergens online te vinden. Een ander verschil (wat ik achteraf toch best fijn vind), is dat de 7492 wordt geleverd met een dubbel spouwmes, en dat het wisselen van spouwmes erg makkelijk gaat mbo een hendel. Dit gaat bij de 745 iets ingewikkelder geloof ik.

Of dit verschillen zijn waar je 100 euro voor overhebt moet je zelf bepalen uiteraard, ik ben in ieder geval blij met mijn 7492.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Dat zijn toch dingen die goed zijn om te horen. Het bredere zaagbereik. Incidenteel zou dat wel eens van toepassing kunnen zijn.

Ben je tevreden over de nauwkeurigheid van de 7492?
 

NRGd

Actieve deelnemer
21 mei 2017
42
17
Arnhem
Ja, hoewel ik nog wel wat meer moet testen om daar echt goed gevoel bij te krijgen. Ik moest wel veel nog zelf afstellen (haaksheid, parallel etc.), maar dat hoort er beetje bij. Kun je wat meer/minder geluk mee hebben, en afstellen gaat op zich prima als je na een tijdje weet wat je aan het doen bent :)
 

Koenm

Nieuw lid
27 sep 2016
2
1
Ik sta momenteel voor dezelfde keuze de DW745 of de DWE 7458. Zijn er momenten al meer leden die ervaring hebben met de 7458? de 745 heeft een groter blad en kan daardoor dieper zagen (ook handig met miter sled) de 7458 heeft meer RPM en dat schijnt netter te zagen.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Ik sta momenteel voor dezelfde keuze de DW745 of de DWE 7458. Zijn er momenten al meer leden die ervaring hebben met de 7458? de 745 heeft een groter blad en kan daardoor dieper zagen (ook handig met miter sled) de 7458 heeft meer RPM en dat schijnt netter te zagen.

Hoi Koen


hou even het youtube kanaal van Gotools in de gaten, dat is een grote duitse toolshop en die reviewen veel gereedschap, uit de laatste zaagtafeltesten van hun krijg ik mee dat ze binnenkort de 7485 gaan testen.
Het leuke is dat ze bij een vergelijk niet zozeer op zoek zijn naar de winnaar (al geven ze wel een eindconclusie) maar dat ze echt ook duidelijk de onderlinge verschillen in beeld brengen.
 

Koenm

Nieuw lid
27 sep 2016
2
1
Hoi Koen


hou even het youtube kanaal van Gotools in de gaten, dat is een grote duitse toolshop en die reviewen veel gereedschap, uit de laatste zaagtafeltesten van hun krijg ik mee dat ze binnenkort de 7485 gaan testen.
Het leuke is dat ze bij een vergelijk niet zozeer op zoek zijn naar de winnaar (al geven ze wel een eindconclusie) maar dat ze echt ook duidelijk de onderlinge verschillen in beeld brengen.
Dank voor de tip! ik ga het in de gaten houden!
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

Zagerman

Nieuw lid
9 okt 2020
24
0
46
Hallo iedereen,

Ik was van plan om de DeWalt 745 te kopen, maar kwam erachter dat deze bij een heel aantal webshops op 'niet meer leverbaar' o.i.d. staat. Bij Toolnation gaven ze aan dat er een opvolger is, de zogenaamde DWE7485. Degene die ik aan de lijn had meldde dat deze nog compacter is, maar vooral ook een kleiner zaagblad (210 om 250mm).

Zelf viel me op dat de 7485 een enkele sleuf heeft, terwijl de 745 er twee heeft. Dit lijkt mij wat stabieler voor bv. gebruik van cross-cut sled.

Weet iemand meer van deze zogenaamde opvolger? En zouden jullie moeite doen om de 745 nog te krijgen ipv deze opvolger?
Op foto's van dwe 7485 op internet viel mij ook de enkele sleuf op. Maar ik kom ook foto's en video's tegen waar weer 2 sleuven zichtbaar zijn. In Nederland is de Dwe 7485 QS beschikbaar. Staat de 'QS' voor en bepaalde uitvoering? Iemand al deze uitvoering van dichtbij gezien?
 

rinusdevos

Actieve deelnemer
10 okt 2016
107
13
Arnhem-Nijmegen
Op foto's van dwe 7485 op internet viel mij ook de enkele sleuf op. Maar ik kom ook foto's en video's tegen waar weer 2 sleuven zichtbaar zijn. In Nederland is de Dwe 7485 QS beschikbaar. Staat de 'QS' voor en bepaalde uitvoering? Iemand al deze uitvoering van dichtbij gezien?
Ik heb deze zaagtafel dit jaar mei gekocht, geen idee of het de qs is. Ik heb m gekocht bij het gereedschapcentrum. Er zitten 2 sleuven in.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.