Enkele jaren geleden werd er voor de Vlaamse scholen met een afdeling hout een wedstrijd georganiseerd rond het tv programma "Vive le Vélo" Dit programma draait volledig rond de tour de France en volgt de ronde drie weken lang. Gasten worden ontvangen rond een speciaal ontworpen tafel. Eenmalig mochten dus scholen een tafel maken voor dit programma. Onze school was één van de meer dan 40 deelnemers die een tafel maakte. We wonnen deze wedstrijd niet, maar de meeste ontwerpen waren ronduit schitterend!! Er kon maar één winnaar zijn en dus zaten alle andere scholen met een tafel die wel mooi was maar nergens toe diende. Net zoals vele andere scholen schonken we onze tafel weg voor het goede doel. Zo werd onze tafel twee jaar geleden verkocht voor een bedrag van 12500 euro
op de cyclocross van Tom Boonen. (Boonen & Friends) Deze wedstrijd is ten voordele van "move to improve", een vzw die helpt bij de aankoop van dure toestellen voor de revalidatie van kinderen met neuromotorische problemen en de vzw "Bijs", een vzw die werkt aan een opvanghuis voor negen jongeren met een verstandelijke en/of motorische beperking om deze dag en nacht op te vangen in een huis met een vast team van vertrouwde begeleiders.
Omdat onze tafel tijdens de vorige editie zo'n succes was vroeg men ons of we ook nu een nieuwe tafel wilde ontwerpen en realiseren om aan het goede doel te schenken. En ik kan met trots meedelen dat Tom Boonen, Wilfried Peeters en hun entourage zeer tevreden waren met het resultaat!
Zoals gewoonlijk trek ik te weinig foto's van de realisatie ervan. Ik kan jullie wel vertellen dat er behoorlijk wat CNC werk in zit maar ook nog heel wat handwerk omdat een frees nu eenmaal geen scherpe hoeken achterlaat. Tafelblad en poten zijn een combinatie van beuk en eik. Inleg is padouk, sipo, meranti voor het logo, en Amerikaanse notelaar voor het wiel. de twee bladen liggen 15 mm uit elkaar. de vorm is geïnspireerd op een boon. Je ziet in het tafelblad dus twee "Boonen" Omdat de tijd beperkt was (en omdat ik het zooo graag doe...
) heb ik het ontwerp voor mijn rekening genomen. De realisatie hebben we met de 5de jaren, twee leerkrachten en mezelf gedaan.

Omdat onze tafel tijdens de vorige editie zo'n succes was vroeg men ons of we ook nu een nieuwe tafel wilde ontwerpen en realiseren om aan het goede doel te schenken. En ik kan met trots meedelen dat Tom Boonen, Wilfried Peeters en hun entourage zeer tevreden waren met het resultaat!
Zoals gewoonlijk trek ik te weinig foto's van de realisatie ervan. Ik kan jullie wel vertellen dat er behoorlijk wat CNC werk in zit maar ook nog heel wat handwerk omdat een frees nu eenmaal geen scherpe hoeken achterlaat. Tafelblad en poten zijn een combinatie van beuk en eik. Inleg is padouk, sipo, meranti voor het logo, en Amerikaanse notelaar voor het wiel. de twee bladen liggen 15 mm uit elkaar. de vorm is geïnspireerd op een boon. Je ziet in het tafelblad dus twee "Boonen" Omdat de tijd beperkt was (en omdat ik het zooo graag doe...