Systainer Inbouw

wmdebruin

Actieve deelnemer
11 mei 2020
32
22
Ik denk dat jij dat lid in je lijst van genegeerde leden hebt staan. Dan krijg je zijn Posts niet te zien. Bij mij staat er gewoon een normaal antwoord bij Wim de bruin.
Gelukkig maar dat niet iedereen mij als 'Genegeerd lid' heeft staan. Stel dat je mijn posts niet kunt zien ..... dan mis je echt wat ... toch? :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric55

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
816
199
Even terug naar de oorspronkelijke vraag.
Ik ben hier zelf ook naar op zoek geweest. Op internet/youtube vind je allerlei vernuftige voorbeelden.
Wat ik zelf als nadeel zie is dat je iets gaat maken waarin je een aantal stukken gereedschap kwijt kunt, wanneer je vervolgens tot de ontdekking komt dat er iets ander nog bij moet past het niet meer.
Ik weet niet hoe je dit gaat gebruiken, maar ikzelf verzamel wat gereedschap bij elkaar wanneer ik buiten de deur een klusje moet gaan doen (hobbymatig, ben geen prof). Ik heb het gereedschap niet dubbel (dus vaste set in de systainer) maar selecteer wat ik denk nodig te hebben.
Mijn conclusie was om een aantal kistjes te maken die in de systainer passen, is toch wat overzichtelijker dan alles los er in en ik krijg voldoende mee. Het meeste kun je meenemen door alles los in de systainer te gooien maar dan heb je natuurlijk geen overzicht.
Peter Millard heeft er recent een filmpje over gemaakt en Koos ook wel eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric55

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.522
716
Enschede
ingoogni.nl
Ulmia heeft ook zo'n gereedscap kist/houder. De BJG is speciaal ingericht voor het eerste jaar van de timmermens- /meubelmakersopleiding. Misschien geeft dat wat houvast voor een "zinvolle" inhoud en inrichting. ECE bied natuurlijk ook zoiets aan (beetje naar beneden scrollen). Persoonlijk lijkt mij de ECE montage box (nog verder naar beneden scrollen) nog praktischer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Eric55

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.930
828
Enschede, Twente
Op zich is zo'n systainer met alle gereedschap dat je op lokatie nodig kunt hebben een goed idee (ik heb zelf de originele gehad), maar in de praktijk werkte het bij mij niet. Ten eerste ben je bijna genoodzaakt een hoop spullen dubbel aan te schaffen, als je niet voortdurend in de systainer wilt duiken om iets te gebruiken. Ten tweede is elke uitvoering (of die nou van Dictum of ECE enz is), te specifiek qua indeling/mogelijkheden, waardoor je altijd iets mist op klus.

Ik vind de toolbox een betere optie. Je dropt de tools erin, bakjes uit de sortainers en zo passen er ook in. Desgewenst koppel je hem aan een sortainer, organizer of losse systainer als je meer plek/capaciteit nodig hebt. Enige puntje is dat je wel even vooraf goed moet bedenken wat je nodig hebt op lokatie.

Er zijn tegenwoordig twee versies. Dit is de 'diepe':

Toolbox diep.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.893
2.936
Door het handvat van die pluggenbak moet je gelijk een draadeind met op het eind aan weerskanten een carrosseriering en een nylock doen. Anders heb je binnen de kortste keren alleen de buis in je hand. Ik hou het bij de bouwemmers. En het is me niet volledig duidelijk waarom ik een bouwemmer aan een systainer zou willen koppelen. Als mijn gereedschap in een emmer zit, wat moet ik dan nog met die systainer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric55

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.