Stickers 🙁

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Ik werk regelmatig met vuren en daar zitten soms stickers op van 10x20cm. Hoe halen jullie die er af???
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Warm (niet heet) maken met een verfbrander of föhn. Geef de warmte even de tijd om door de papier- of plasticlaag heen te dringen. Trek daarna de sticker rustig weg, zodat deze niet scheurt. Daarna haal ik met aceton eventueel achtergebleven lijmresten weg. Dit werkt niet zo goed met compleet uitgedroogde lijm, maar verder levert het bij mij uitstekende resultaten. Met aceton hebt je ook geen problemen als je later wilt lakken o.i.d. (ik gebruik het ook om bijvoorbeeld potloodstrepen te verwijderen, dat is veel beter dan een gum waarin misschien wel siliconen zitten). Je kunt eventueel ook isopropylalcohol gebruiken, maar in mijn ervaring lossen niet alle lijmsoorten daarmee goed op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H en Boktor026

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Met een föhn maak ik de stickers warm, zodat de lijmlaag soepel wordt. Dan kan je sticker er makkelijk vanaf trekken zonder dat die scheurt.
De lijm die soms achterblijft op het hout laat ik eerst weer afkoelen en dan met een schuurpapiertje eroverheen. Geeft wat zooi maar dat gaat wel aardig.
Ook wel wasbenzine geprobeerd, maar dat laat een vettige laag achter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Eventuele resten wegschrapen met een schraapstaal oud. Eventueel heel lichtjes met de schaaf erover.
Dat laatste heb ik trouwens ook op de cursus geleerd om potloodstrepen en andere kleine beschadigingen weg te werken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.