Steven voorstellen

SDJ

Nieuw lid
18 apr 2026
2
8
Hilversum
Goedemiddag beste lezers,

Alle enige tijd verrijk ik mij met de kennis die op dit forum belangeloos gedeeld wordt en het leek me dan ook wel tijd om zelf een account aan te maken. Na jaren "kantoorwerk" heb ik onlangs de switch gemaakt naar het meubelmaken en houtbewerken. Ik ben gestart met een opleiding en sta een paar dagen in de week te assisteren in een werkplaats en prijs mijzelf daar erg gelukkig mee. Ik heb altijd veel voldoening gehaald uit houtbewerking en ben dat dus nu wat serieuzer op gaan pakken.

Qua vaardigheden is er natuurlijk nog erg veel te leren maar voor mij is het 't belangrijkste dat ik er plezier in heb en dat zit tot nu toe helemaal goed. Ik kan ook genieten van de schat aan ervaring die hier tentoongespreid wordt. Dank aan iedereen hiervoor en de beheerders van het forum in het bijzonder.

Vooralsnog heb ik weinig werkstukken gemaakt die de moeite van het delen waard zijn maar hopelijk gaat daar de komende tijd verandering in komen.

Fijn weekend allen.

Hartelijke groet,

Steven

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
269
141
Amersfoort
Dag Steven, welkom!

Toevallig dat ik op de drempel sta om hetzelfde te gaan doen. Uit nieuwsgierigheid, hoe makkelijk was het om een part time baantje voor opzij te vinden?

• Leuk
Waarderingen: SDJ

SDJ

Nieuw lid
18 apr 2026
2
8
Hilversum
Dag Steven, welkom!

Toevallig dat ik op de drempel sta om hetzelfde te gaan doen. Uit nieuwsgierigheid, hoe makkelijk was het om een part time baantje voor opzij te vinden?
Bedankt Roelv,

Nu, ik heb enorm geluk gehad en trof een meubelmaker op de school van mijn dochter. Hij bood het zelf direct aan. Het gaat hier wel om een stage overigens. Maar ik zou zeggen; vraag gewoon lokaal eens rond en stel je flexibel op! Een paar extra (handige) handjes zijn in menig werkplaats welkom.

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
63
49
23
Den helder
Goedemiddag beste lezers,

Alle enige tijd verrijk ik mij met de kennis die op dit forum belangeloos gedeeld wordt en het leek me dan ook wel tijd om zelf een account aan te maken. Na jaren "kantoorwerk" heb ik onlangs de switch gemaakt naar het meubelmaken en houtbewerken. Ik ben gestart met een opleiding en sta een paar dagen in de week te assisteren in een werkplaats en prijs mijzelf daar erg gelukkig mee. Ik heb altijd veel voldoening gehaald uit houtbewerking en ben dat dus nu wat serieuzer op gaan pakken.

Qua vaardigheden is er natuurlijk nog erg veel te leren maar voor mij is het 't belangrijkste dat ik er plezier in heb en dat zit tot nu toe helemaal goed. Ik kan ook genieten van de schat aan ervaring die hier tentoongespreid wordt. Dank aan iedereen hiervoor en de beheerders van het forum in het bijzonder.

Vooralsnog heb ik weinig werkstukken gemaakt die de moeite van het delen waard zijn maar hopelijk gaat daar de komende tijd verandering in komen.

Fijn weekend allen.

Hartelijke groet,

Steven

Hey steven, leuk je te mogen hebben hierzo, ben zelf ook nog vrij nieuw hierzo 😆😅

Bij mij was het een aantal jaren geleden ook vergelijkbaar met u situatie om het zo maar even te benoemen. Alleen kwam ik eerst uit een stadskwekerij stage vandaan, waarna ik bij een timmerbedrijf dagbesteding ging lopen sinds 2019, waar ik nog steeds werk nu als de creatieve klusjes man. Maar als je mijn 2019 versie zou vertellen wat ik vandaag de dag allemaal uit mezelf zowel op als buiten me dagbesteding zou willen en kunnen maken, en dat ik best wel wat centjes uitgegeven heb aan ouderwetse handgereedschap te kopen en opknappen, dan zou die mij gek noemen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat des te langer je iets doet, des te beter je langzaam maar zeker zal worden. Heb ook wel wat leuke spreekwoorden die ik wel eens gebruik hierbij, zoals bijvoorbeeld "als het er dom uitziet, maar het werkt, is het niet dom" en een vrij recente is het volgende " zorg eerst ervoor dat het bestaat en werkt, want daarna kan je het altijd nog mooi maken". En geloof me, je zal, zeker als je ook online naar filmpjes en zo over houtbewerking zou kijken zoals ik dat ook doe, dan kom je maar al te vaak iets tegen waarvan je zou denken " oh maar dat is een leuke manier om dat te doen" of " oooooh dat is een handig stukje gereedschap, waar kan ik dat krijgen "😅

Hopelijk zal u tijd hierzo veel genot brengen

Met vriendelijke groet Teun

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.