Dat is een mooie, sierlijke stoel geworden. Ziet er in hout interessant uit. Maar in Amerika met het chronisch overgewicht van de modale Yank geef ik de stoel weinig kans. Maar als museumobject biedt het goede mogelijkheden.
ErnstKuhne zei:De vuren versie is weliswaar wat wiebelig, maar houdt met gemak een zwager van ruim over de 100 kilo (geen Yank zoals WR1844 reageerde, maar de bewuste zwager heeft wel 3 jaar in Amerika gewoond en van het amerikaanse leven geproefd)
Daarom zei ik ook: de eerste twee à drie. Als het gewicht goed verdeeld wordt kunnen die staafjes een hoop hebben. Het is juist bij een puntbelasting dat ze uitknikken. En geheid dat er eens een keer een onverlaat op je stoel wil klimmen. En zeker als die stoelen een beetje lekker veren gaan kinderen het leuk vinden om erop te springen. (Mijn moeder zei vroeger wel 1000 keer "Niet op de stoelen klimmen", dus ik had het na 999 keer kennelijk nog steeds niet door ;-) )ErnstKuhne zei:Ik deel jullie zorg over de alluminium buisje maar het zijn er wel heel veel[knip]