Dat is voor de werkplaats toch een prima kast? Je hoeft de achterwand niet over de volle hoogte te maken voor de zijstabiliteit, maar lager als de helft zou ik niet gaan.
Ik heb ook nog wel eens een werkstuk dat te groot is voor mijn lijmklemmen. En dan kan ik grotere klemmen kopen, maar die dingen kosten een godsvermogen, dus ik speel wel eens vals met spanbanden. Als je de hoeken recht hebt, desnoods met wat haaks geschroeven hoekstukken erop, kun je met een paar meter spanbanden heel wat kracht uitoefenen. Zo heb ik de lijmverbindingen op mijn 3x1m eetkamertafel bijvoorbeeld aangespannen.Zo heb ik de kast plank voor plank opgebouwd.
Telkens een verticale en een horizontale lijmen met een tijdelijke lat om alles recht te houden.
Ik heb geen lijmklemmen groot genoeg maar wel veel reststukken
Deze dienen als gewicht.
Goeie tip... dat ga ik doen.. thxDat is voor de werkplaats toch een prima kast? Je hoeft de achterwand niet over de volle hoogte te maken voor de zijstabiliteit, maar lager als de helft zou ik niet gaan.
Jazeker... eerst nog wat andere klusje klaren.... kijk maar naar mijn andere bericht over de metabo zaagtafelEn? Smaakt het al naar meer?
Als dat de vaste plek wordt voor de kasten is het probleem gemakkelijk op te lossen met een dun vulplaatje boven de buitenste wielen. Dus tussen wielplaat en kastromp.Alleen was ik vergeten dat de vloer erg schreef is
Vandaar dat de 2 kasten niet mooi aansluiten.
Naar nogmaals... het is maar voor in de kelder