Stapel massief beuken vloerdelen (om zelf een werkbank mee te maken)

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Dag Iedereen,

Recentelijk ben ik verhuisd en in ons nieuwe huis lag een massief beuken vloer. Die heb ik eruit gehaald, maar wel bewaard, om er later een mooie werkbank van te maken. Jammergenoeg gaat het nog wel minimaal een jaartje duren voordat mijn hobby-kamer af is en de werkbank zal nog langer gaan duren. Tot die tijd ligt het behoorlijk in de weg en vandaar dat ik er hopelijk iemand anders blij mee kan maken.

Het aantal vierkante meters weet ik niet precies, maar het is genoeg voor een mooi dik bovenblad van een werkbank. Het zal wel wat werk zijn om het in elkaar te lijmen en vlak te schaven, maar daarmee is het ook een leuke uitdaging. De planken zijn van massief beuken, maar bestaan elf wel uit kortere stukken. Er zitten ook nog wat spijker in (waarmee ze aan elkaar vast zaten).

De stapel is op te halen in Nijmegen. De kosten zijn laag: enkel een leuk bouwverslag op het forum. Of mocht je nog wat afvalstukjes mooi hout hebben, daar ben ik ook altijd blij mee. Als je op het forum kijkt naar wat ik maak, dan zul je zien dat het gaat om stukjes die voor de meeste mensen echt afval zijn.

20210401_140907.jpg

20210401_140857.jpg
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Wat leuk!! Ik woon zelf in Ochten (bij Nijmegen) en wil nog wel eens een mooie massieve werkbank maken.
Bouwverslag zal ook wel lukken (zie verslag van de lintzaag). MAar of ik er binnenkort aan toe kom... ik hoop van de zomer. Is dat vlug genoeg?
Wellicht is een gedeelte van de stapel al genoeg, zodat er ook nog iemand anders blij mee kan worden gemaakt?
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Wat leuk!! Ik woon zelf in Ochten (bij Nijmegen) en wil nog wel eens een mooie massieve werkbank maken.
Bouwverslag zal ook wel lukken (zie verslag van de lintzaag). MAar of ik er binnenkort aan toe kom... ik hoop van de zomer. Is dat vlug genoeg?
Wellicht is een gedeelte van de stapel al genoeg, zodat er ook nog iemand anders blij mee kan worden gemaakt?

Het zou wel fijn zijn als het snel weg is, maar weggooien zal ik het niet. Dus handigste is om ff te wachten of er meer reacties zijn en dan bepalen hoe we het doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: SjoerdvR

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Ik bedoelde met bovenstaande 'zomer' dat ik ze wel kan afhalen ,maar dat ik er pas in de zomer aan begiin en een verslagje van maak... :)
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.