Stanley DST 100/8/6 compressor-tje met terugslagklep probleem.

Ik heb een Stanley DST 100/8/6 compressor-tje staan van ±2 jaren oud.
Via Amazon gekocht toen voor weinig geld, redelijk stil en handig draagbaar, ik gebruik het maar voor een ding en dat is mijn bradtacker.

3 maanden niet gebruikt en nu blijft mijn terugslagklep telkens hangen of sluit niet goed af.
Exact hetzelfde probleem als wordt besproken in dit Youtube filmpje hier onder.
Gisteren de compressor half uit elkaar gehaald, terugslagklep open gemaakt, zat geen viezigheid in of wat dan ook, weer in elkaar gezet en hij doet het weer.
Vandaag ging ik weer verder aan mijn klus, hetzelfde probleem weer, ook dezelfde oplossing, maar om dit nu elke dag te doen is ook weer wat.

In de terugslagklep zit een wit kunststof rondje voor de afsluiting, nu zitten daar wat karteltjes aan, misschien is dit wel het probleem.
Nu ga ik nog kijken of ik dit een beetje in fatsoen krijgt.

Maar weet iemand hoe dit onderdeeltje heet en waar ik zoiets nieuw kan bestelen?

Bijlagen

• A.jpg
    A.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 7
  • B.jpg
    B.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 7
  • C.jpg
    C.jpg
    73 KB · Weergaven: 7

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.542
1.149
Omgeving Leiden
Met 'plastic dingetje' kom je denk ik niet ver. Denk niet dat dit los verkocht wordt.

Je magneetventiel werkt wel goed; geen draadbreuk of erger: haperend contact?

Airpress heeft losse tegen voor een schappelijke prijs. Weet natuurlijk niet of die past op jouw stanley.

• Leuk
Waarderingen: Ambidexterity
Bedankt voor je linkjes.

Ik heb net gezocht op "Luchtcompressor Afdichtkussen terugslagklep" aan de hand van jou link via Ali.

Die van Ali lijkt aardig op die er nu in zit en ik denk dat dit een zeer slechte kwaliteit is.
Wat ik hebt gevonden is een echt rubberen afdichtkussen wat beter van kwaliteit is heb ik het gevoel.

Die terugslagklep bij airpress ziet er inderdaad hetzelfde uit en kost ook niet bizar duur, ik denk dat ik die gaat bestellen en proberen.

• Leuk
Waarderingen: thomasz

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.