Staande spiegel bevestigen

T.G.

Nieuw lid
14 mei 2015
7
0
Toch een haaklat, maar deze dan corrigeren voor de hoek die de spiegel maakt? Dus de kant van de haaklat die de spiegel raakt zagen onder de hoek die de hoek die de spiegel met de muur maakt aanvult tot 90 graden.

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.027
258
Toch een haaklat,
Met een haaklat moet je opletten. De spiegel staat in principe schuin. Wanneer je de onderkant tegen de muur duwt, wordt hij ook iets hoger en kan het zijn dat de latten niet meer in elkaar haken waardoor deze toch naar voren kan vallen.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.820
2.467
Klein-Brabant, Vlaanderen
dat @Musicus reeds moeilijke partituren gespeeld heeft, die hem parten gespeeld hebben, trek ik niet in twijfel

bij een schuine stand van de ophanging kan je het mannetje en het vrouwtje niet uit een rechthoek halen
(zo maak ik ze meestal, 1 werkstuk nemen, zaag instellen, op 45° - soms slechts 30° - doorzagen, en beide delen voor de haaklat gebruiken, maar opletten voor het scheef trekken !)

voor de spiegel denk ik aan een parallellogram
maw bovenaan smaller dan onderaan
de breedte van het mannetje is een belangrijke parameter

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.