Spijkers zoeken - metaaldetector

Nelteren

Nieuw lid
26 sep 2015
13
4
Hallo,
Ergens in de straat had met een plafon eruit gesloopt en er lagen een stuk of 20 vuren hele mooie rechten oude balken van een meter of 4 in de tuin. Die mochten op de kar en ik heb ze een kleine vergoeding gegeven. Iedereen blij. Want anders werden ze naar de stort gebracht....

Daarna heb ik alle spijkers eruit gehaald, althans dat denk ik. En als het daarna over de vlakbank gaat, is de kans op een lelijke tik groot....

Dus ik zat te denken aan een metaal detector die spijkers en schroeven kan vinden en dan gaat piepen.

Is de "HBM 3 in 1 Steunbalk, Metaal en Stroomdraad Detector" iets of kan ik toch beter gaan voor de "Bosch Blauw GMS 120 Multidetector"

Of zit ik helemaal verkeerd en zijn er betere ideeen?

Ik hoor het graag.

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.623
892
Moordrecht
Ik heb deze: Amazon.nl

Niet meer verkrijgbaar, maar er zijn voldoende alternatieven. Hij werkt echt prima en kostte €25

Ik zie nu dezelfde in een ander jasje en wat goedkoper: Amazon.nl

Maw, koop een metaaldetector en geen balken- en leidingzoeker

• Leuk
Waarderingen: Nelteren

48rmc

Post veel
2 dec 2021
809
321
Middelburg
Ik weet uiteraard niet waar je woont maar mocht je in de buurt wonen dan wil ik gerust met de metaaldetector je balken besnuffelen met als doel granaatscherven, kogels, spijkers you name it op te snorren (hij heeft een bereik van zo'n 2 meter gelang de grote van het object).

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
560
255
Noardeast-Fryslân
Als het metaal op 2 meter gedetecteerd kan worden hij ik dat je daar geen metaaldetector voor nodig hebt.

Zelf gebruik ik deze van de lidl. Bevalt mij prima. Is vast ook wel in een ander kleurtje te koop bij ali of temu.

48rmc

Post veel
2 dec 2021
809
321
Middelburg
Groningen-Middelburg is inderdaad iets uit de route. Roel22 het is een metaaldetector waarmee je op akkers en stranden mee kan zoeken dit gaat vele malen dieper en pakt de kleinste metaal objecten, ook kun je bepaalde metalen eruit discrimineren.

• Leuk
Waarderingen: Roel22

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
419
313
Schouwen-Duiveland
Ik heb vanavond een stud finder bij ome Ali besteld. Voor die 2 tientjes wil ik het eens proberen. is het niks dan zal het een Bosch worden. Ik wil heb eigenlijk alleen maar gebruiken om te kijken of er geen spijkers of schroeven in de balken zitten die ik ga schaven en vlakken.
Staat in het linkje wel €54,23 maar er gaat nogal wat korting vanaf en ik heb €19,51 betaald.
Linkje:
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €54,23 | HANMATEK SF2 Stud Finder Houten noppen Metaaldetectie Detectie van live kabel Metaaldieptemeting Finder Wanddetector Scanner

Nelteren

Nieuw lid
26 sep 2015
13
4
Ik heb er een bij Ali bestelt voor 18.19 eurie. Ik laat ook even weten of het wat is.

Bijlagen

• ali.png
    ali.png
    177,2 KB · Weergaven: 13

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.