Spalted and Quilted Applewood bowl.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ben al een tijd met deze schaal(tje) bezig, al jaren geleden voor-gedraaid en eind maart ben Ik hem opnieuw rond gemaakt en Tung olie finish gegeven, moest er wel 4 keer meer olie op doen omdat het hout poreus was, dat maakte het draaien ook moeilijker maar ben daar toch wel tevreden over het eind resultaat.

Zo nu heb Ik hem een week geleden nog gepolijst en is did het eind resultaat :).

Comments welcome 1thumb.gif

Spalted Apple bowl.jpg
Spalted Apple bowl 23.5x6.5.jpg
Spalted Apple bottom.jpgSpalted Apple profile.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Heel mooi Leo, dat hout met slaap geeft het iets van een oude landkaart: je blijft er naar kijken. Heb je hem gepolijst nadat je hem met de 4 lagen tung olie had afgewerkt?
Heel mooi Leo, dat hout met slaap geeft het iets van een oude landkaart: je blijft er naar kijken. Heb je hem gepolijst nadat je hem met de 4 lagen tung olie had afgewerkt?
Hé Ed, thanks, yes Ik heb hem gepolijst nadat hij enkele maanden heeft gerust, het is smooth en voelt goed aan, niet heel spiegelend met hoe het hout is na dat het zoveel slaap er in heeft, de Tung olie zit er niet boven op zoals andere finishes doen, waar je de finish polijst.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
895
758
Nootdorp
Hout patroon ziet er zeer aantrekkelijk uit. De dikke rand moest ik wel even aan wennen. Bij het beter bekijken van de schaal vind ik de dikte er wel goed bij passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leo Van Der Loo

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Hout patroon ziet er zeer aantrekkelijk uit. De dikke rand moest ik wel even aan wennen. Bij het beter bekijken van de schaal vind ik de dikte er wel goed bij passen.
Thank You Henk (y), I only make thin walls in lamp shades (2mm or so) the rest get what I feel is the right size rim, some larger and the wall is not as thick because I do undercut the rim quite a bit, you can see it in this bowl :)
 

Carin

Actieve deelnemer
21 mei 2021
36
54
Doornenburg
Ben al een tijd met deze schaal(tje) bezig, al jaren geleden voor-gedraaid en eind maart ben Ik hem opnieuw rond gemaakt en Tung olie finish gegeven, moest er wel 4 keer meer olie op doen omdat het hout poreus was, dat maakte het draaien ook moeilijker maar ben daar toch wel tevreden over het eind resultaat.

Zo nu heb Ik hem een week geleden nog gepolijst en is did het eind resultaat :).

Comments welcome Bekijk bijlage 108268

Bekijk bijlage 108265
Bekijk bijlage 108264
Bekijk bijlage 108266Bekijk bijlage 108267
het is een hartstikke mooie schaal geworden. super mooi hout dat appelhout.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leo Van Der Loo

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
Letterlijk top!! zowel qua vormgeving op zich als de vorm in verhouding met de drukke tekening van het hout als de afwerking en foto's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leo Van Der Loo

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.