Smalle schuifdeurrails

FrituurKoning

Actieve deelnemer
10 apr 2021
50
25
Schiphol
Hoi,

Ik wil bij de knieschotten op zolder schuifdeuren gaan maken. Aan de ene kant heb ik hiervoor deze gebruikt. Deze is zo´n 4 cm breed en daarom heb ik een balk geschroefd waar die aan vast gemaakt kon worden. Aan de andere kant heb ik geen mogelijkheid tot een balk en heb ik maar zo´n 2 cm ruimte. Deze rails zou dan dus uitsteken. Ik ben op zoek naar een zelfde soort systeem maar dan met een rails die max 2 cm breed is. Mijn deuren worden dan uiteraard ook een stuk dunner maar is geen probleem. Iemand een suggestie? Ik zie door de bomen het bos niet meer en krijg niks goeds gevonden op google.

Bedankt, FrituurKoning
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroenp

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Een soortgelijk smal systeem ken ik niet.
Je zou twee u profielen van 10x10 tegen elkaar kunnen lijmen. En dan met schuifdeurtjes werken..
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Hoi,

Ik wil bij de knieschotten op zolder schuifdeuren gaan maken. Aan de ene kant heb ik hiervoor deze gebruikt. Deze is zo´n 4 cm breed en daarom heb ik een balk geschroefd waar die aan vast gemaakt kon worden. Aan de andere kant heb ik geen mogelijkheid tot een balk en heb ik maar zo´n 2 cm ruimte. Deze rails zou dan dus uitsteken. Ik ben op zoek naar een zelfde soort systeem maar dan met een rails die max 2 cm breed is. Mijn deuren worden dan uiteraard ook een stuk dunner maar is geen probleem. Iemand een suggestie? Ik zie door de bomen het bos niet meer en krijg niks goeds gevonden op google.

Bedankt, FrituurKoning
De zolderkamer waar ik als kind sliep, had schuifdeuren die in een stuk hardhout liepen met gefreesde goten. Heeft jaren zonder problemen gefunctioneerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova

MF4

Nieuw lid
24 feb 2023
3
0
Arnhem
Hoi,

Ik wil bij de knieschotten op zolder schuifdeuren gaan maken. Aan de ene kant heb ik hiervoor deze gebruikt. Deze is zo´n 4 cm breed en daarom heb ik een balk geschroefd waar die aan vast gemaakt kon worden. Aan de andere kant heb ik geen mogelijkheid tot een balk en heb ik maar zo´n 2 cm ruimte. Deze rails zou dan dus uitsteken. Ik ben op zoek naar een zelfde soort systeem maar dan met een rails die max 2 cm breed is. Mijn deuren worden dan uiteraard ook een stuk dunner maar is geen probleem. Iemand een suggestie? Ik zie door de bomen het bos niet meer en krijg niks goeds gevonden op google.

Bedankt, FrituurKoning
Hallo Frituurkoning, is het gelukt met de profielen van; GAH.ALBERTS Geleidingsprofiel boven 16x10 mm kunststof wit, 200 cm kopen bij HORNBACH? Bevalt het goed?
Mag ik vragen welke platen u hiervoor gebruikt heeft? (materiaal en grootte hxbxd)?

Groet
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.