Slim L-sleutels ophangen

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
447
172
Zuid Holland
Hoi allemaal,

In mijn schuur heb ik een wandje gemaakt met haaklatten, superhandig. Het meeste hangt in stukjes multiplex, of om deze dingen:
csm_FOT_PRO_STA_PB505-M-6367__SALL__AING__V2_f377416d20.jpg

Echter heb ik 3 sets L-sleutels die ik graag ook kwijt wil die wand, maar ik heb eigenlijk nergens echt een lekker idee gezien. Ik wil enerzijds overzicht en grijpbaarheid, en anderzijds ruimte behouden. De L-sleutels plat op de wand hangen kost echt veel ruimte.

Het betreft deze setjes, met als nadeel dat de houders ook niet recht of haaks zijn. Ik overweeg om ze met de korte kant naar de wand toe te hangen en dan de houders in een soort uitsparing te laten steunen, maar dat is ook wel wat werk om (netjes) te maken. 3d-print dingen bestaan ook ,maar ik heb geen printer.

Iemand nog een leuke suggestie? In de la leggen kan ook, maar ik wil mijn lades het liefst reserveren voor doosjes ed.

Het gat in die houders is waardeloos, recht hangen is lastig ivm de balans.signal-2026-03-07-184042_002.jpeg

Wat heb ik zelf verzonnen:

1. Plat tegen de wand. kost teveel ruimte
  2. Per stuk in een gaatje hangen. Echt onhandig als je een keer de hele set mee wil nemen (doe ik regelmatig)
  3. In de la leggen, kan maar liever niet.
  4. Met de korte kand naar de muur, en dan de houder in een soort sleuf af laten steunen. Lijkt me voor nu beste plan
  5. Aan spijkertjes ophangen aan het oogje. Kost veel ruimte, en hangt altijd scheef. Mijn OCD trekt dat niet.

Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.265
3.950
Gaanderen
Dat zijn mooie stiftsleutels (inbussleutels of binnenzeskantsleutels) Ik had ze altijd op een plankje liggen die wat hoger op de gereedschapswand zat. Mijn gekleurde PB set had ik uitgeleend en niet meer terug gekregen.
Gelukkig heb ik nog de "gouden" variant. Zelf geef ik de voorkeur aan de inbusschroevendraaier of de inbus T sleutel. Ik had mijn collectie PB schroevendraaier aan de wand hangen in wera houders:eek: D ie nemen minder ruimte in dan die van PB.

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
447
172
Zuid Holland
Laatst bewerkt:

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
447
172
Zuid Holland
Dat zijn mooie stiftsleutels (inbussleutels of binnenzeskantsleutels) Ik had ze altijd op een plankje liggen die wat hoger op de gereedschapswand zat. Mijn gekleurde PB set had ik uitgeleend en niet meer terug gekregen.
Gelukkig heb ik nog de "gouden" variant. Zelf geef ik de voorkeur aan de inbusschroevendraaier of de inbus T sleutel. Ik had mijn collectie PB schroevendraaier aan de wand hangen in wera houders:eek: D ie nemen minder ruimte in dan die van PB.
Tsja ik wil niet veel ruimte gebruiken, omdat de t-sleutels en de schroevendraaiers ook moeten hangen ;) . Die schroevendraaiers hangen in die rekjes, dat is een no-brainer qua grijpsnelheid.
En ja ik ben vrij eenkennig qua gereedschapsmerken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.