Sjoemel-burl

John1969

Post veel
10 jul 2023
858
510
‘s-Hertogenbosch
Vanmiddag een pen gedraaid van
Padoek SJOEMEL-BURL.
Ik denk dat ik het gerust zo kan noemen.
Waarom ik het zo noen, heeft te maken met het feit dat ik het zelf gemaakt heb van afdraaiden krullen van één van mijn vorige projecten en toen al een idee kreeg.
Het eigenlijke idee was om van deze krullen met epoxy een pen-blank te maken. IMG_7611.jpegIn dit geval is het vele malen eenvoudiger gelopen.
Een pen tube geschuurd zoals gewoonlijk en deze op een doorn gezet. Ingesmeerd met ca dik en door de krullen gerold 🫣 daarna een toefje activator.
Overstappen op ca dun en tussen de krullen vullen en weer rollen. Na dit een keer of drie gedaan te hebben de tube omdraaien op de doorn en bovenstaande herhalen totdat de hele tube gepaneerd is…… . IMG_7610.jpegDaarna de hele tube nog vol verzadigen met ca medium en dan nog wat activator 😮‍💨

Na deze klieder bende de uiteinden netjes vlak haaks en op de gewoonlijke manier getrimd.( voorzichtig) . De kopse kanten nog even met ca dun vol laten zuigen en nog een keer trimmen.

Daarna de blank ingespannen en voorzichtig met een negative rake schraper afgedraaid IMG_7619.jpegIMG_7620.jpeg.

Na het afdraaien tot één mm boven de bushings overgestapt op schuurpapier korrel 120-600 en als laatste staalwol 000IMG_7623.jpeg

Het verder afwerken met ca extra dun en dun ging met draaiende bank en zonder problemen, maar toen kwam het………IMG_7626.jpeg
Wat nog nooit zo erg voorgevallen was is dat er 5 lagen keukenpapier doordrongen met ca medium aan m’n wijsvinger blijft plakken en me daar een partij héééét wordt 🤯. RENNEN…. naar de waterkraan 😮‍💨
IMG_7625.jpeg
🤯🤬🤬😤 eerst knippen, dan knabbelen 💡 schuurpapier.
Pfffffff dat zijn we ook weer kwijt, ohja en een super gladde wijsvinger 🤩
Herkansing… verder met ca medium, dit keer met een vingerprotectie. Nog drie lagen en een pufje activator.
Daarna met micro-mesh de gewoonlijke polijst gangen IMG_7626.jpegIMG_7638.jpeg.

Dit is het uiteindelijke resultaat IMG_7653.jpeg

Bijlagen

• IMG_7633.jpeg
    IMG_7633.jpeg
    116,8 KB · Weergaven: 16

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
550
245
Noardeast-Fryslân
Mooi geworden. En mooi gedocumenteerd. Dat met die vinger is wel lachen. Nou ja, voor ons dan met jou beschrijving. Maar je hebt kennelijk gelukkig niet zo veel overgehouden aan dit 'bedrijfsongeval'.

• Haha
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.