Side table ombouwen tot kleine bijzettafel

twdi

Post veel
15 jul 2019
764
123
Sterksel
Ik ben gevraagd of ik een brede sidetable om kan bouwen tot een kleine bijzettafel. Nou is het gemakkelijk om er de zaag in te zetten, maar de eigenaar wil wel graag de kleur behouden. Persoonlijk denk ik dat dit erg lastig wordt omdat er altijd zaagsnedes zichtbaar zullen zijn.
Toch kaalschaven en later een passende olie erbij zoeken?

Iemand ervaring met zo'n vraag en hoe heb jij dat aangepakt?

EDIT: Het is noten in een blanke olie dus dat scheelt een hoop denk ik

Bijlagen

• WhatsApp Image 2024-05-27 at 14.47.41.jpeg
    WhatsApp Image 2024-05-27 at 14.47.41.jpeg
    55,3 KB · Weergaven: 39
  • WhatsApp Image 2024-05-27 at 14.47.58.jpeg
    WhatsApp Image 2024-05-27 at 14.47.58.jpeg
    51,7 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.879
590
Als je het blad en de poten in verstek verbindt na het inkorten, hoef je niets te behandelen. Je verliest zo wel de dikte van het blad qua hoogte, maar dat lijkt me geen issue voor een bijzettafel.

• Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Post veel
15 jul 2019
764
123
Sterksel
Als je het blad en de poten in verstek verbindt na het inkorten, hoef je niets te behandelen. Je verliest zo wel de dikte van het blad qua hoogte, maar dat lijkt me geen issue voor een bijzettafel.
Nee dat is geen probleem want het tafeltje wordt sowieso lager.
Zou je dan lamello's of zo gebruiken om het verlijmen gemakkelijker te maken?

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.879
590
Of domino's, of een ingefreesde veer over de hele lengte, of... Vooral die twee bieden ook extra versteviging, al is het maar de vraag of dat echt nodig is voor een bijzettafeltje.

• Leuk
Waarderingen: twdi

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.