Gisteren zagen we bij een meubelzaak een showroom eettafel in de sale. De tafel staat te koop voor 1199,- en samen met nog een ander meubel hebben we nu een offerte met nog eens 4,15% eraf onderhandeld. Dus 1149,- voor de tafel en gratis levering.
Wat ook nog meespeelt, we zijn best al een tijd op meubeljacht voor verschillende artikelen en zijn er ondertussen wel klaar mee, zeker nu het weer beter wordt
. Deze tafel voldoet precies aan onze wensen omtrent maat, materiaal & vormgeving. Er zit ook een erg solide poot onder. Alleen de kleur is niet onze wens.
Mochten we de tafel kopen ga ik mij er uiteraard goed in verdiepen en voorbereiden voor de behandeling.
Mijn vraag voor nu:
Is het realistisch om deze tafel zelf mooi naar wens te krijgen voor onder de 200,-?
Wensen zijn:
- Opgeruwd (is nu glad)
- Krassen eruit (3 met nagel voelbaar)
- Vetvlek eruit (zie foto)
- Stuk donkerdere kleur
- Matte afwerking/bescherming met Woodprotetor 2K, Oranje B.V. (Hebben we bij onze huidige teak tafel en bevalt zeer goed)
Wat ik heb:
- Vlakschuurmachine
- Slijptol (te gebruiken met een borstel voor het opruwen?)
- Ik lees op internet dat het ook met de hand op te ruwen is met een soort van borstel. Is dat realistisch?
- Ik weet dat een vriend een soort van borstelmachine heeft, die kan ik wel lenen. Zoiets
Ik hoor jullie denken, 1149,- is nog veel voor een tafel in deze staat. Maar er was echt niks meer af te halen.
En hey, het lijkt me gewoon een leuk project dus why not.
Mijn vraag gaat dus niet over de prijs & alternatieven, maar echt over de mogelijkheid tot maken naar wens. (Zet het er nog maar even bij, want op Tweakers werd dat het hoofdonderwerp
)
- 240cm x 100cm
- 6cm blad dikte (3cm + 3cm opgedikt)
Zie foto's voor de krassen en vlek.
Bedankt!
Wat ook nog meespeelt, we zijn best al een tijd op meubeljacht voor verschillende artikelen en zijn er ondertussen wel klaar mee, zeker nu het weer beter wordt
Mochten we de tafel kopen ga ik mij er uiteraard goed in verdiepen en voorbereiden voor de behandeling.
Mijn vraag voor nu:
Is het realistisch om deze tafel zelf mooi naar wens te krijgen voor onder de 200,-?
Wensen zijn:
- Opgeruwd (is nu glad)
- Krassen eruit (3 met nagel voelbaar)
- Vetvlek eruit (zie foto)
- Stuk donkerdere kleur
- Matte afwerking/bescherming met Woodprotetor 2K, Oranje B.V. (Hebben we bij onze huidige teak tafel en bevalt zeer goed)
Wat ik heb:
- Vlakschuurmachine
- Slijptol (te gebruiken met een borstel voor het opruwen?)
- Ik lees op internet dat het ook met de hand op te ruwen is met een soort van borstel. Is dat realistisch?
- Ik weet dat een vriend een soort van borstelmachine heeft, die kan ik wel lenen. Zoiets
Ik hoor jullie denken, 1149,- is nog veel voor een tafel in deze staat. Maar er was echt niks meer af te halen.
En hey, het lijkt me gewoon een leuk project dus why not.
Mijn vraag gaat dus niet over de prijs & alternatieven, maar echt over de mogelijkheid tot maken naar wens. (Zet het er nog maar even bij, want op Tweakers werd dat het hoofdonderwerp
- 240cm x 100cm
- 6cm blad dikte (3cm + 3cm opgedikt)
Zie foto's voor de krassen en vlek.
Bedankt!