Sheoak

Leep

Nieuw lid
19 apr 2023
17
15
Maarsbergen
Vandaag eenvoudige schaaltje gedraaid van Sheoak. Hout kwam ik tegen bij fietstocht door Australie. Heb een paar plankjes liggen maar eerst even geoefend.
Draait wel makkelijk. Geprobeerd de "birdeyes" te laten zitten. Afwerking is 2 lagen Danish Oil, twijfel nog of ik hem in de wax ga zetten.
 

Bijlagen

  • IMG_5343.jpeg
    IMG_5343.jpeg
    153 KB · Weergaven: 51

Leep

Nieuw lid
19 apr 2023
17
15
Maarsbergen
Nee besteld samen met Banksia noten en paar mooie burls van Gum tree, Yarrah en nog wat andere specifieke houtsoorten.
 

Leep

Nieuw lid
19 apr 2023
17
15
Maarsbergen
Hallo Charel, tja kosten dat vroeg mijn vrouw ook maar ik heb het maar betaald uit mijn 'geheime' hout-potje.
Stel je hebt een mooi stuk hout (een burl van 30 cm doorsnede) van 100 Australische dollar dan is dat ongeveer 65 Euro, tel 65 euro verzendkosten erbij op en ook over die 65 Euro later 21%BTW (invoer) dan kost zo'n stuk hout al snel 150 Euro. Je hebt dan wel een uniek stuk hout. Uitdaging daarna is er natuurlijk wel iets van de maken dat je voor bijv 250 Euro kunt verkopen. Omdat ik beginnend draaier ben heb ik de burls nog even apart gelegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.