Shaper wordt ‘opgenomen in het Festool portfolio’

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.916
2.965
Terkaple
www.woodworking.nl
Shaper en Festool zijn allebei dochters van TTS ToolTechnic. Net zoals ook SawStop en Tanos. Om de kosten te drukken gaat de hele Shaper portfolio naar Festool, ze verkopen tot eind oktober de Shaper Origin in zwart witte kleuren en vanaf januari 2027 worden ze donkerblauw/groen, de bekende Festool kleuren. De maanden november en december wordt er niet verkocht, alleen de Shaper tape is dan via de Festool site verkrijgbaar.

Er zijn al de nodige mensen weg en per 31 oktober nog een aantal, incl directie. Vanaf januari wordt alles Festool. Ik weet niet of ook alle Festool dealers de Origin gaan verkopen. Het is best wel een ander product als het gaat om kennis en ondersteuning dan het reguliere Festool programma.

Wie nog een Origin in zwart wit wil, moet niet te lang wachten....

hier het origine bericht op de Shaper site

jaap

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.285
1.256
Antwerpen
Er zijn al de nodige mensen weg en per 31 oktober nog een aantal, incl directie. ..
Het is best wel een ander product als het gaat om kennis en ondersteuning dan het reguliere Festool programma.
dat klinkt niet echt positief, ik vind het een tof product en ook de support is goed. Het is eerder een hi-tech product met vooral software development. Zien of Festool dit kan verder zetten.

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
236
158
Kapellen (Antwerpen)
Ik kreeg een berichtje van Shaper met dezelfde boodschap
Het zou een voordeel zijn dat de producten & accessoires bij Festool verdelers beschikbaar komen, al ging het (met uitzondering van de Bench Pilot) tot hiertoe eigenlijk wel vlot. Sommige Festool verdelers mochten al wel Shaper verkopen voor scholen, maar nog niet voor andere klanten, dat kan dan mogelijk nu veranderen.
Bij vorige acquisities (bv Fein) betekende de overname vaak dat de producten al meteen duurder werden; Shaper is al niet goedkoop, dus dat zou wel een invloed kunnen hebben.

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.916
2.965
Terkaple
www.woodworking.nl
De generatie 2 Origin, sinds oktober 2023, wordt al bij Festool gemaakt. De gen1 kwam uit Singapore. Ik denk niet dat het van invloed is. De structuur er om heen wordt wel goedkoper, geen eigen organisatie, gebouw etc.

Ik deel wel een beetje de zorg van Charel09 hoe het verder gaat met de ontwikkeling. Dit is voor Festool helemaal nieuw. Misschien zijn er ook kansen, dat de kennis mbt software etc voor meer mooie producten en innovaties gaat zorgen.

jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.