Set aluminium combi freesmal scharnieren + rail 4x 76/89

Peter de Regt

Nieuw lid
16 mei 2023
14
2
Eindhoven
Aangeboden wordt een set van vier nieuwe aluminium professionele freesmallen, type upgrade, op rail met aanslagblok voor het frezen van scharnieren van 89 x 89 en 76 x 76 mm voor deuren, ramen en kozijnen. De freesmallen zijn geschikt voor zowel linkse als rechtse deuren.

Kosten:
Kosten zijn 369 Euro exclusief verzendkosten

Aanbieding omvat:
- 1 x deelbare rail (drie stukken rail van elk 75 cm)
- 2 x verbinding strips om de rails aan elkaar te koppelen
- 4 x aluminium combi freesmal 76/89 mm, type upgrade
- 1 x aluminium aanslagblok
- bevestigingsmateriaal om freesmallen aan rail te bevestigen.
- Handleiding (op aanvraag)

Eigenschappen scharniermallen
- Door toevoeging van een sluitring van 1 mm dik kunnen ook scharnieren van 75 x 75 mm uitgefreesd worden (wordt op wens bijgeleverd).- Geschikt voor het frezen van uitsparingen voor scharnieren met en zonder tochtstrip (afstandboutjes)
- Als de tochtstrip al aanwezig is of geen tochtstrip nodig is kunt u de afstand boutjes eruit draaien
- De freesmallen en het aanslagblok kunnen op elke gewenste positie vastgezet worden, handig voor renovatie.
- Door de zijaanslagen positioneert de scharniermal snel en nauwkeurig op de deur en stelt u de klemnaad van 1,5 mm tussen deur en kozijn automatisch in (de klemnaad van 1,5 mm voorkomt afschrapen van de verf op deur en kozijn)
- Door de zijaanslagen kunt u de freesmal zowel in het kozijn als op de deur met lijmtangen vastzetten, zodat U geen schroefgaatjes
- Freesmal met schroeven vastzetten is ook mogelijk
De twee afstand boutjes vervangen de tochtstrip.
Op deze manier kunt u eerst schilderen en dan de tochtstrip monteren.
- De freesmallen en aanslagblok kunnen op elke gewenste positie vastgezet worden, handig voor renovatie.
- De spleet aan de bovenkant van de deur kan ingesteld worden op 1 of 3 mm door het aanslagblok te draaien. De insparing in het aanslagblok wordt gelijkgelegd met de bovenkant van de deur. Dit zorgt enerzijds voor de gekozen spleetruimte tussen bovenkant deur en kozijn en anderzijds voor het overnemen van de juiste positie van de scharniermallen op de deur
- De scharniermaat (76/89), de kopieerringdiameter (30 mm) en de freesdiameter (20 mm) is in de mal gegraveerd om vergissingen te voorkomen.
- De rail van 225 cm lang is verdeeld in drie gelijke delen van 75 cm en worden aan elkaar bevestigd met de stevige railverbinders. Rail is optioneel ook leverbaar in 1 lengte van 300 cm (bij deze set geen extra kosten buiten verzendkosten).

Voordelen 3x losse rails:
• handig mee te nemen
• vergt weinig opbergruimte
• te gebruiken voor lage en hoge deuren (2315 mm), maar ook
Kleine ramen.

Optioneel:
- Een nieuwe Festool T-loc sys3 inclusief binnenvoering 95 Euro
- Opbergkoker voor de rails 30 Euro
- 1 lange rail lengte 300 cm (verzendkosten 60 Euro)
 

Bijlagen

  • mp1.JPG
    mp1.JPG
    68,7 KB · Weergaven: 15
  • mp2.jpg
    mp2.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 15
  • mp3.JPG
    mp3.JPG
    87,6 KB · Weergaven: 13
  • mp4.jpg
    mp4.jpg
    81,4 KB · Weergaven: 14
  • mp5.jpg
    mp5.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 15
  • mp6.jpg
    mp6.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 15
  • mp7.JPG
    mp7.JPG
    47,2 KB · Weergaven: 17
  • mp8.JPG
    mp8.JPG
    58,8 KB · Weergaven: 16
  • mp9.JPG
    mp9.JPG
    54,7 KB · Weergaven: 16
  • mp10.JPG
    mp10.JPG
    53,4 KB · Weergaven: 15

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.458
400
Dordrecht
Als.je handelaar wilt zijn dan misschien een eigen website beginnen of MP gebruiken en dit gewoon een leuk forum laten zonder profiteurschap?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.458
400
Dordrecht
5 advertenties zonder enige voorgaande content met ook nog eens stevige prijzen en handelaars insteek? Mwaaahhh.....
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.075
1.709
Terkaple
www.woodworking.nl
@Emilio, ik begrijp je zorg, maar op het marktplein hebben we natuurlijk wel vaker aanbiedingen staan van mensen die alleen op Woodworking.nl aanmelden om wat te verkopen. Persoonlijk heb ik daar geen bezwaar tegen, als de forummers er een voordeel bij hebben.
We hebben ook posters gehad die in de andere rubrieken reclame gingen maken voor hun producten en dan heb je helemaal gelijk.

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter de Regt

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Enkele jaren geleden heb ik een dergelijke set gekocht en gebruikt voor het afhangen van 4 deuren. De set is doordacht en daardoor gemakkelijk in gebruik. Ik had nog nooit een deur afgehangen en hiermee ging het gemakkelijk. De kwaliteit van de set is goed.

De verkoper hier is Peter de Regt en ik heb de mallen gekocht van Henk de Regt (beiden Eindhoven). Ik ga er vanuit dat er een link tussen beide heren is en dat het om (een geupdate versie van) dezelfde mallen gaat. Het enig dat ik niet helemaal snap is de prijs, want ik heb minder dan de helft betaald.
 

Peter de Regt

Nieuw lid
16 mei 2023
14
2
Eindhoven
Klopt helemaal. Mijn vader is onlangs overleden en ben voornemens om zijn hobby door te zetten. Prijzen zijn hoger geworden door enerzijds nieuwere versies van de mallen en anderzijds door inkoop van aluminium (6x duurder inkoop).
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.458
400
Dordrecht
@Emilio, ik begrijp je zorg, maar op het marktplein hebben we natuurlijk wel vaker aanbiedingen staan van mensen die alleen op Woodworking.nl aanmelden om wat te verkopen. Persoonlijk heb ik daar geen bezwaar tegen, als de forummers er een voordeel bij hebben.
We hebben ook posters gehad die in de andere rubrieken reclame gingen maken voor hun producten en dan heb je helemaal gelijk.

jaap
Op zich niet oneens, alleen is altijd met iets dergelijks de vraag waar je de grens trekt. Hier gaat het niet om 1 advertentie, maar gelijk een stuk of 5 en dat is mij iets teveel MP en te weinig forum, ook al is het mogelijk nuttig. Ik heb andere fora zien veranderen in verkapte marktplaatsen met een paar fanatieke bijverdieners die alles gingen overheersen en dat zou ik hier zonde vinden....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.