Schuurpapier advies

Chiel_78

Actieve deelnemer
10 nov 2020
38
8
Zoetermeer, Zuid-Holland
Gebruik hier "craftomat", is een huismerk van Bauhaus, is uiteindelijk gewoon sia schuurpapier.
Standtijd is gewoon uitstekend te noemen. Weet alleen niet of dit er met het gatenpatroon is van de festool machines. Want daar heeft festool uiteraard weer een eigen variant van.
Kan hier festool schuurpapier gewoon per verpakking van 10 kopen bij de gereedschaphandel enkele km verderop. Staar je niet stuk op alleen maar internet, menig goede "ouderwetse" winkel wil wel deelverpakkingen kopen.
Heb ook niks aan 100 vel schuurpapier, want dit overleeft m'n schuurmachine waarschijnlijk.

Deze heb ik:

Heb ook wel bosch schuurpapier gebruikt, is alleen veel duurder per velletje dacht ik.

Festool heeft inderdaad een iets ander gaten patroon (lijkt er op tenminste).
De ouderwetse winkel is helaas een stuk lastiger te vinden dan een online winkel. Festool heeft inderdaad van een aantal maten wel 10 stuks verpakkingen.

Of onze oosterburen zijn extreem goedkoop, of alternatieven zijn echt maar heel weinig goedkoper.
Als ik dan kijk naar hoe positief mensen zijn over voornamelijk festools (en mirka abranet) schuurpapier vraag ik me alleen hardop af waarom je voor iets anders zou kiezen. (de 10 stuks verpakking van festool kost ook maar 6.65 overigens).
Behalve als het natuurlijk niet op je machine past of echt iets tegen deze merken zou hebben (of als je iets tegen online aankopen hebt).
(ik ben overigens echt geen festool, ik breng het naar boven puur uit interesse).
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Ik heb een makita, en heb er destijds wat verpakkingen festool papier bij gekregen.
Dit komt inderdaad niet overeen.
Festool is goed, maar er zijn nog genoeg andere goede alternatieven, heb het idee dat hier mensen door een groen/blauwe bril kijken soms.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.