Schroeven actie en meer

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.337
3.140
Die schroeven zitten dus op een kunststof strip zoals bij een coilnailer? Het is wel handig als er ook langere schroeven in kunnen. Strips gaan volgens mij tot maximaal 55 of 60mm. Schroeven schieten lijkt me niet geheel logisch. Ik vermoed dat je iets anders bedoelt.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
130
12
Oss
Die schroeven zitten dus op een kunststof strip zoals bij een coilnailer? Het is wel handig als er ook langere schroeven in kunnen. Strips gaan volgens mij tot maximaal 55 of 60mm. Schroeven schieten lijkt me niet geheel logisch. Ik vermoed dat je iets anders bedoelt.

Ja schroeven zitten gewoon op kunststof band waar ze ingedraaid zitten en met schroeven komen ze uit de band. Dan hou je een sliert kunststof over.

Schroeven die ik schiet zitten met puntlas of stalen draad. Gewoon hetzelfde als coilnagels. Voordeel is dat je schroeven er gewoon kunt uitdraaien dus zonder breken.
Nadeel is tacker is zwaar ( kg of 6 een extra handvat erop is verplicht en niet met een hand vast te houden ) en heeft even nodig om zich te vullen met lucht ( dubbele luchtkamer) En gaat wel rap maar nadeel is schroef heeft veel weerstand en zoekt eigen weg omdat het met zo'n geweld gaat. schroeven is iets langzamer maar veel gecontroleerder en rechter. ( evenwijdig aan oppervlak ) Maar in de tacker kan ik ook schroeven tot 100 mm schieten.

Zeker omdat ik 95 procent berken betonplex gebruik is wat hard is dus kan schieten maar schiet rolnagels of schroeven ze op rol en is bijna net zo vlot als schieten van schroeven Maar is afhankelijk van wensen van klant

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
130
12
Oss
Schroeven om te schieten

Bijlagen

• Screw-nails-25-29x65MM-TX20-Galv.jpg
    Screw-nails-25-29x65MM-TX20-Galv.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 5

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
130
12
Oss
Ja volgens mij had ik dat ook aangegeven.
Maar dat schieten gaat met zo'n geweld. Is totaal iets anders dan nagel erin schieten. Maar ik kon er betonplex 18 of 21 mm mee schieten.

En schroeven kun je er met schroefmachine gewoon eruit draaien. Als het werk gedaan is.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
130
12
Oss
Bedankt voor je uitleg. Zo leer je elke keer weer iets nieuws.

Is toch bedoeling om informatie uit te wisselen. Iedereen heeft andere mening en niets is goed of fout tot je redenatie erachter weet. Deze schietschroeven kun je na eruit schroeven zelfs weer als gewone schroef gebruikt alleen stukjes draad vinden je handen meestal niet zo fijn

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.