Hallo,
Hier ben ik weer met een vraag :-/
De schroefkop van de 'dekplaat' ( om zaagblad te veranderen ) van mijn tafelzaag is kapotgedraaid...
Enige tips hoe ik deze alsnog kan verwijderen? Heb al geprobeerd om stukje rubber tussen kop en schroevendraaier te steken maar dat hielp niet
.
enige wat ik nog kon bedenken wat en nieuwe insnede zagen met een supercut/multitool in de schroefkop, maar daar deze uiteraard wat verzonken is is dit wel een risico.

Ik had ook nog nog een vraagje over smeermiddel,
Het omhoog-omlaag bewegen van het zaag blad loopt heel erg stoef.
het stof binnenin (wat best meeviel) heb ik verwijderd, maar een erg piepend geluid komt van die 'elleboog-vormige ' overdracht rechts op de foto denk ik.
Ik vrees dat dit de boosdoener is.
Nu zag ik dat er heel veel soorten droog smeermiddel bestaan.
Is er een bepaalde soort/merk voor deze klusjes aan te raden of maakt dit niet echt uit?

IK hoop in de toekomst wat meer te kunnen bijdragen hier dan enkel vragen!
Hier ben ik weer met een vraag :-/
De schroefkop van de 'dekplaat' ( om zaagblad te veranderen ) van mijn tafelzaag is kapotgedraaid...
Enige tips hoe ik deze alsnog kan verwijderen? Heb al geprobeerd om stukje rubber tussen kop en schroevendraaier te steken maar dat hielp niet
enige wat ik nog kon bedenken wat en nieuwe insnede zagen met een supercut/multitool in de schroefkop, maar daar deze uiteraard wat verzonken is is dit wel een risico.

Ik had ook nog nog een vraagje over smeermiddel,
Het omhoog-omlaag bewegen van het zaag blad loopt heel erg stoef.
het stof binnenin (wat best meeviel) heb ik verwijderd, maar een erg piepend geluid komt van die 'elleboog-vormige ' overdracht rechts op de foto denk ik.
Ik vrees dat dit de boosdoener is.
Nu zag ik dat er heel veel soorten droog smeermiddel bestaan.
Is er een bepaalde soort/merk voor deze klusjes aan te raden of maakt dit niet echt uit?

IK hoop in de toekomst wat meer te kunnen bijdragen hier dan enkel vragen!