Schoonheid zit van binnen / Beauty inside,

Bedankt allemaal,

Ik ga rustig door en na een weekje nachtdienst nu weer de draad opgepakt.
Eerst even een video van de vorderingen tot vorige week.

Door gebruik te maken van een video wordt het werkstuk inzichtelijker. Niet alleen om het aan jullie te
laten zien maar ook voor mij zelf. Doordat je het werkstuk op een andere manier bekijkt zie je soms dingen
die je nog moet aanpassen of niet mooi overkomen.

Om zoveel mogelijk diepte te creëren wil ik zo veel - en zo ver mogelijk ruimte openwerken onder de stengels en bladeren.

IMG_20211014_204907_HDR.jpg

IMG_20211015_233347_HDR.jpg

IMG_20211015_233332_HDR.jpg

IMG_20211015_233249_HDR.jpg

IMG_20211015_233313_HDR.jpg

IMG_20211015_233326_HDR.jpg

Ik heb de diepliggende bloem al iets verder uitgewerkt maar durf nog niet te scherpe randen te maken.
De kans op afbreken door er op te steunen met je mes of guts is te groot.
Wat ik wel merk is dat het gesneden deel snel vuil/donkerder wordt.
Moet ik dan straks alles nogmaals schoonschrapen ?, misschien valt het straks minder op.

De diep liggende delen baren me soms kopzorgen, hoe kom ik onder die stengel of dat blad om de bodem mooi vlak te krijgen......... Door steeds maar met verschillende gekropte gutsen te werken probeer
ik het zo mooi mogelijk te krijgen. Maar het kost veel tijd en aandacht om te zorgen dat je niet iets anders beschadigd.

Groet Edwin.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Magda

handig18

Post veel
17 feb 2013
2.324
541
Oss
Knap hoor, maar ook wel erg mooi zo diep uitgesneden.
De schoonheid zit hier echt van binnen! (y)

De grote vormen zijn nu duidelijk naar voren gehaald. Meer vormen ga ik niet uitsnijden. Nu is het afwerken begonnen ( een hele klus nog ).
IMG_20211031_145341_HDR.jpg

IMG_20211031_145328_HDR.jpg

Ik ben aan het proberen zelf schrapers te maken om het geheel straks gladder af te werken.
IMG_20211106_211345_HDR.jpg

Van een oude handzaag, €0,50 op de rommelmarkt, met een slijptol de grove stukken er uit gezaagd ( dunne snij schijf ), met een dikke afbraam schijf de vorm verder aangebracht.IMG_20211106_211059_HDR.jpg
Met een wetsteen het snij/schraapvlak glad gemaakt. Dit is belangrijk om straks een goede braam te kunnen maken . Is dit te ruw krijg je geen glad resultaat.

Nu eerst even oefenen met de schrapers voor ik ze ga gebruiken. Het resultaat volgt.

Gr Edwin.

• Geweldig
Waarderingen: Magda
Dit is / wordt echt prachtig! Heb je al een idee van de plek waar dit terecht gaat komen?

Nee, dat is nog niet bekend.

Het is ook niet in opdracht gemaakt.
Het mooiste zou ook zijn om beide delen naast elkaar te tonen als een boek wat open ligt.
Ik dacht eerst aan zelf gemaakte scharnieren maar daar zijn de delen te zwaar voor.
Misschien een metalen voet met twee naar achteren buigende staven ( als voelsprieten ).

Wordt nog een uitdaging .

Gr Edwin.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.