Ik heb kort geleden een mooie Scheppach lintzaag gekocht. Alles nagelopen... een paar aandruklagers voor het mooi lopen van de lintzaag vervangen. Verder géén problemen, toch. Tja, nu blijkt dat de vario aandrijfriem niet tussen de aandrijfpoelie loopt, maar erop. De vario riem is de correcte afmeting. Dus dat kan niet het probleem zijn. Het lijkt erop dat de veer welke de aandrijfpoelie, welke uit twee helften bestaat, door deze veer te strak tegen elkaar wordt gedrukt, waardoor de vario aandrijfriem ertussenuit wordt gedrukt en de as van de motor te dicht tegen het frame van de machine staat. Normaal moet de vario riem op spanning gebracht kunnen worden doordat de motor op een beweegbaar scharnierend blok gemonteerd is. Dit kan nu ook niet.
Explosietekening erbij gepakt... alle onderdelen kloppen. Mhhh, kom ik helaas even niet verder mee... wie weet wat dit probleem is
Zie ook aub even de foto's... de veer is nu verwijderd waardoor de twee helften van de aandrijfpoelie mooi los van elkaar staan en de vario riem gewoon ertussen ligt.

Explosietekening erbij gepakt... alle onderdelen kloppen. Mhhh, kom ik helaas even niet verder mee... wie weet wat dit probleem is
Zie ook aub even de foto's... de veer is nu verwijderd waardoor de twee helften van de aandrijfpoelie mooi los van elkaar staan en de vario riem gewoon ertussen ligt.

Bijlagen
Laatst bewerkt: