scheppach PL75

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.903
2.942
Gewoon langs een lijntje zagen. Je hebt al die reut niet nodig. Toen er nog vakonderwijs werd gegeven, was langs een lijntje zagen een van de eerste dingen die je als 12/13 jarige leerde op de lts. Je gaat geen satelliet lanceren of zo. Zaag, potlood en een blokhaak. En eventueel je bril.
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
389
171
Noardeast-Fryslân
Een inval of cirkelzaag geeft geen garantie. Een handzaag ook niet maar daar heb je wel meer controle over.
Maak een hulpstuk om recht te zagen. Dat helpt.

Iets meer werk in het begin (maken van het hulpstuk) maar klinkt een stuk slimmer dan mijn optie om bewust te breed te zagen.
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
389
171
Noardeast-Fryslân
Gewoon langs een lijntje zagen. Je hebt al die reut niet nodig. Toen er nog vakonderwijs werd gegeven, was langs een lijntje zagen een van de eerste dingen die je als 12/13 jarige leerde op de lts. Je gaat geen satelliet lanceren of zo. Zaag, potlood en een blokhaak. En eventueel je bril.
Heb je weliswaar gelijk in maar dit weekend lukte het mij om, ondanks zorgvuldig insnijden van de zaaglijn (dacht: laat ik dat ook eens proberen) toch schreef te zagen. Waarbij ik er bij moet zeggen dat 3 andere pogingen wel goed eindigden. Zal wel een kwestie zijn van (nog veel) vaker doen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.903
2.942
Het is met de meeste vaardigheden zo, dat je ze moet oefenen om ze te leren beheersen. Haal 3 meter 2x3 bij de bouwmarkt en ga een zaterdag zagen. Aan het eind van de dag kan je op gevoel langs een lijntje zagen. Het is ook een vak. Je moet het leren. Je kon ook niet gelijk fietsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hansth

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.