Hahaha, jullie zijn er maar druk mee.
@Sparrows Het is trouwens een zij en geen hij
. Verder horen de gebruiksaanwijzing en scharnieren gewoon bij elkaar.
Ik had eerst keurig eerst een test gemaakt zoals
@ZotVanHout ook doet. Daarbij ben ik uitgegaan van 4 mm van de zijkant en vervolgens 35 mm potgat.
Het potgat heb ik gemaakt met een boorkolom en zoals het plaatje (wat is uitvergroot) aangaf 10 mm diep. Als ik 4 mm en 17,5 optel kom ik op 21,5 mm vanaf de zijkant van de deur. Daar past een corpus van 18 mm prima in volgens mij.
Dat proefje zat perfect en sloot heel mooi. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de tekening die bij het scharnier zat prima was en ik de deur(dus niet de proef) verkeerd heb afgetekend.
Juist omdat ik het zo goed wilde doen is het misgegaan. Niet erg toch? Het was de eerste keer en ben al blij dat ik het aangegaan ben. Zonder fouten kun je niet leren. Ik weet nu tenminste waar het fout is gegaan. Bij het gat en niet het plaatje.
De kast zelf maken heeft al heel veel tijd gekost en het corpus zit inmiddels tegen de muur gekit en geschroefd. De boel opnieuw aftekenen en boren is nu lastiger. De deur zit verder goed qua diepte en horizontaal ook perfect uitgelijnd. Hij zit alleen 4 mm teveel naar rechts.
Ik ben blij en trots met mijn eigenhandig
gerenoveerde badkamer van 30 jaar oud. Mijn zelfgemaakte badmeubel, kast, spiegelmuur met led-verlichting, extra aangelegde stopcontact en nieuw vloertje erin.
Het is jammer, maar ik kan er mee leven. Volgende kastje wordt weer beter
Dan ga ik me ook verdiepen in alle Blum modellen.
Nogmaals dank voor alle reacties. Ik heb er weer veel van geleerd. Bevestiging wat ik goed heb gedaan en de volgende keer toch weer anders.
Groetjes Inez