Sawstop in Europa - het lijkt toch te gaan gebeuren

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.534
3.010
Gaanderen
Als je veel van huis weg wil zijn is dit een mooie job. Ik was vorige week nog bij festool en daar heb ik er niets over gehoord. Ik heb het wel gevraagd of festool ook sawstop ging doen.
 

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.522
428
Dordrecht
Prachtige advertentie weer met de term "marktconform salaris". Kun je dus niets mee, wanneer leren ze het nou eens....
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
119
67
Spijkenisse
Ook ik heb van een vertegenwoordiger begrepen dat er binnen Festool wordt gesproken om Sawstop ook in Europa te introduceren. Het ‘probleem’ was tot nu toe de europese regelgeving. Welke is mij onbekent. Hij gaf aan dat als het al in Europa beschikbaar zou komen je aan een tijdbestek van ongeveer 2 tot 3 jaar moest denken.

In de vacature hebben ze het overigens over 2 draagbare produkten, om te starten. Als ik het goed heb zijn deze onlangs in de US uitgebracht.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.144
992
Het staat toch in de tekst wanneer ze denken dat ze naar Europa komen:

Het moment is aangebroken om ook de Europese markt te veroveren. In 2025 wil SawStop duizenden houtbewerkers in Europa beschermen!

Ze beginnen in de UK en Scandinavië:

Je realiseert een distributienetwerk in de UK en Scandinavië. Beginnend met twee draagbare producten voor de retail. Ondertussen bouw je aan het fundament voor de Nederlandse en Duitse markt.
 

Enkhuizen

Actieve deelnemer
15 sep 2011
124
40
Het staat toch in de tekst wanneer ze denken dat ze naar Europa komen:

Het moment is aangebroken om ook de Europese markt te veroveren. In 2025 wil SawStop duizenden houtbewerkers in Europa beschermen!

Ze beginnen in de UK en Scandinavië:

Je realiseert een distributienetwerk in de UK en Scandinavië. Beginnend met twee draagbare producten voor de retail. Ondertussen bouw je aan het fundament voor de Nederlandse en Duitse markt.
Ja, dat is het hele punt van deze post…
 

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.522
428
Dordrecht
Niet geheel logisch om de UK en landen binnen de EU in 1 functie te willen vangen trouwens. Gaan dan 2 importstromen worden...
 

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
872
220
Niet geheel logisch om de UK en landen binnen de EU in 1 functie te willen vangen trouwens. Gaan dan 2 importstromen worden...
Wanneer je de vacature leest gaat dit niet enkel om 1 functie maar moet er een verkoorganisatie opgezet worden. Ze willen beginnen met 2 draagbare producten, op de site van Sawstop kijkend lijken mij dit concurende zagen voor Dewalt, Makita en Bosch, en wellicht ook Festool.
Festool zegt dat zij Sawstop gekocht hebben maar zal wel TTS zijn. Daar valt bijv. ook Shaper onder en ook dat wordt als zelfstandig merk gevoerd net zoals Tanos en Narex.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.534
3.010
Gaanderen
Zowel de duitsers TTS als de amerikanen zijn goede marketiers. Ze zullen er wel een reden voor hebben.
Ze hebben waarschijnlijk opslagruimte in hun festool locaties.
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
119
67
Spijkenisse
Laat de Sawstop cabinetsaw maar komen. Ken er een paar die daar heel tevreden over zijn. Volgende maand even zelf bewonderen.
 

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.522
428
Dordrecht
Wanneer je de vacature leest gaat dit niet enkel om 1 functie maar moet er een verkoorganisatie opgezet worden. Ze willen beginnen met 2 draagbare producten, op de site van Sawstop kijkend lijken mij dit concurende zagen voor Dewalt, Makita en Bosch, en wellicht ook Festool.
Festool zegt dat zij Sawstop gekocht hebben maar zal wel TTS zijn. Daar valt bijv. ook Shaper onder en ook dat wordt als zelfstandig merk gevoerd net zoals Tanos en Narex.
Het gaat om 1 functie om leiding te geven over 2 verschillende markten. Voor mij niet logisch aangezien het echt andere markten zijn. Itt wat de VS denken is de EU niet 1 cultuur noch 1 gebied en valt dat lastig door 1 persoon in te vullen.
Ik ben wel benieuwd hoe Festool deze markten zelf bespeelt.....
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
215
Breda en omstreken
Het gaat om 1 functie om leiding te geven over 2 verschillende markten. Voor mij niet logisch aangezien het echt andere markten zijn.
Gebeurt vaak genoeg..... pas als gebieden voldoende omzet krijgen worden ze meestal gesplitst. En het gaat hier gewoon om een baasje die de zaak gaat opstarten, vast straks 1 sales rep in elk land.
 

PDR87

Nieuw lid
28 okt 2023
20
8
Vlaanderen
Ter info: gisteren op Prowood in Gent de eerste modellen van Sawstop in Europa zien draaien. Ze zijn al bestelbaar en leverbaar binnen een paar weken. Hun website is ook online: sawstop.eu.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.953
2.205
Klein-Brabant, Vlaanderen
Och, het kan geen kwaad er een belletje aan te wagen denk ik. Is het dichtste bij 'van hout mijn beroep maken' dat ik kan komen zonder mijn buren het kot uit te jagen.
kan ni direct volgen
veiligheid en lawaai zijn we aparte aspecten
heb in tientallen jaren nog maar 1 keer in mijn zaag gezeten
en dan nog maar oppervlakkig
anderen hebben er 1 of meer delen van 1 of meer vingers in gelaten
dan toch liever een zaagblad dat stop van zodra een curryworst aangesneden wordt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.