Samuraijig vraag

twdi

Post veel
15 jul 2019
801
124
Sterksel
Ik kan de samuraijig laten frezen in plexiglas. Volgens de beschrijving moet het plexiglas 1cm dik zijn maar de persoon die hem op een cnc kan maken heeft alleen 8 of dikker an 10 liggen. Zou het veel uitmaken om hem van 8 te laten maken of is wat dikker beter?

iemand hier ervaring mee?

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.932
1.106
Omgeving Eindhoven
Dikker is inderdaad geen enkel probleem, alleen kan je dan een paar mm minder diep frezen (de zool van de machine komt logischerwijs verder van het werkstuk af te zitten).

7 mrt 2015
1.152
367
P'beek
Ik vraag me eigenlijk af wat het met de sterkte van de plaat doet idd als hij maar 8 mm is.

Een dunnere plaats zal, als gevolg van de freesbeweging kunnen “flexen” maar of dit veel/weinig is is mogelijk te zeggen. Denk dat het wel meevalt maar als ik zelf de keus had dan zou ik hem liever dikker hebben (algemeen) en daar 2-4mm diepte graag op inleveren.

studiohettinga

Actieve deelnemer
28 jul 2014
43
13
Gelderland
In het filmpje wordt gesproken over polycarbonaat. Dat is veel sterker, maar vooral taaier dan plexiglas/perspex/pmma/polymethylmetacrylaat.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.