Gompy's reactie had toch wel wat bij me losgemaakt. Bijgevolg heb ik het hele blad terug blankgeschuurd en beter opgeschuurd alvorens weer aan de slag te gaan.
Vervolgens heb ik opnieuw 2 lagen van de gebruikte lak aangebracht , maar dan met een degelijke borstel.
Nadien afgewerkt met 1 laag blanke lak en enkele dagen laten uitharden.
Vanochtend heb ik de tafel naar zijn plek verhuisd. Al bij al ben ik behoorlijk tevreden met het resultaat, alleen staan er best nog wat schuursporen in het blad. Heb best lang liggen schuren en zonder lak leek het hout prima, zelfs van dichtbij, maar zodra ik het lakte kreeg elk krasje weer een nadruk.
Maar goed, voorlopig laat ik het hierbij, ik verwacht stiekem toch dat zoonlief er op een jaar tijd meer krassen in gaat krijgen dan dit en ik vervolgens terug aan de slag kan om hem opnieuw af te werken
Het blad van bovenaf gezien, ben erg blij dat ik opnieuw geschuurd heb want de nerf is wel stukken beter zichtbaar nu.
Het tafeltje op z'n plek gezet:
Hier zie je de middenbalk met de ruwe onderzijde. Daarvan moet ik straks nog eens een mooie foto maken. Ik heb de bast laten zitten maar met een schuurwiel op de boormachine bewerkt zodat het buitenlaagje eraf was, en nadien alles mee gelakt. Geeft een erg mooi effect vond ik persoonlijk.