Sabeltandtijger schedel uit eik.

Alweer een eiken stronk met een verborgen dier. Het oog is uit vlinderstruik met de iris van ........., de tanden zijn uit taxus. ik heb de stronk ontdaan van alle rotte delen. Toen schoongemaakt en uitgekrabd. het geheel bij gesneden en enkele delen glad geschuurd. De tanden zijn vast gelijmd en het oog zit geklemd. het geheel in DanishÖil, ik ga de gladde delen, tanden en oog later nogmaals met DanishÖil doen zodat deze blijven glanzen. Groet Edwin

IMG_9544.JPGIMG_9547.JPGIMG_9547.JPGIMG_9548.JPGIMG_9549.JPGIMG_9551.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_9550.JPG
    IMG_9550.JPG
    1.010,8 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Bijzonder mooi hoe je de vorm er uit weet te halen. Je vindt de stukken gewoon in het bos?
Zet je je stukken ook nog op een standaard?

Bedankt, ja de stronken liggen hier in een stuk bos wat vele jaren geleden is uitgedund. de stronken zijn toen niet weg gefreesd maar blijven staan. Nu ploegen de wilde zwijnen het gebied helemaal om en komen de resten van de stronken boven. Ik probeer eigenlijk altijd een standaard te maken. Meestal van hout en zo eenvoudig mogelijk omdat de aandacht naar het werkstuk moet gaan en niet naar de voet. Ik zal een foto plaatsen als ik de standaard klaar heb. Groet Edwin
 
Bedankt allemaal,

ja, dit zijn heerlijke projecten. Vaak komt het idee al op het moment van vinden. Soms nadat de stronken zijn schoongemaakt en de rotte delen zijn verwijderd. Ik merk dat vooral het oog een bepaalde expressie geeft aan de werkstukken. Zo is de vorm en plaatsing van de Iris in het oog erg bepalend welke uitdrukking het krijgt. Het is verbazend hoe hard de stronk delen nog zijn nadat ze zo lang al in het bos en in de grond liggen.

groet Edwin
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Zo is de vorm en plaatsing van de Iris in het oog erg bepalend welke uitdrukking het krijgt.

Ik denk dat je de zwarte verticale spleet bedoelt, dat is de pupil. Ik vind het oog erg op dat van een krokodil lijken.
Sabeltandtijgers hadden gezien hun verwantschap met de huidige grote katachtigen zeer waarschijnlijk ronde pupillen.

Blijft een mooi werkstuk, vooral het taxus gebit komt erg natuurlijk over.
 
Ik denk dat je de zwarte verticale spleet bedoelt, dat is de pupil. Ik vind het oog erg op dat van een krokodil lijken.
Sabeltandtijgers hadden gezien hun verwantschap met de huidige grote katachtigen zeer waarschijnlijk ronde pupillen.

Blijft een mooi werkstuk, vooral het taxus gebit komt erg natuurlijk over.

Bedankt Kor,

Ik bedoel inderdaad pupil 😝.Toch als ik na onze kat kijk wanneer hij in de zon kijkt zie ik een spleet in haar ogen.

Groet Edwin
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Ja, je huiskat heeft verticale pupillen. Leeuw en tijger hebben ronde pupillen en zijn waarschijnlijk veel nauwer verwant aan "opa".
Desalniettemin, zeer creatief om van een stuk zwerfhout een mooie schedel te toveren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.