Haal dat blad eerste eens even geruime tijd van die tafel af, zodat de onderkant van dat blad ook kan acclimatiseren. Wie weet wat er van komt.
Wow. Ziet er prachtig uit. Ik herinner mij een draadje over die werkbank, of heb ik het mis?
Wij zijn momenteel aan het kijken naar een ander huis. Hoofdeis voor mij is dat er de optie tot een werkplaats is. Dan gaat er ook zeker zo'n werkbank komen.
Je werkbak is deels gemaakt met Beuk met Slaap. Maakt dat eigenlijk uit voor een werkbank? Het bovenblad lijkt van normaal Beuk.
Tijd voor wat kleine aanpassingen aan de werkplaats. Ik miste een plek waar ik grotere delen horizontaal kwijt kan en kan oplatten. Dus maar even aan de slag gegaan met hetgeen wat voorhanden was, wat vuren balkjes van de lokale houthandel. Qua formaat ben ik er wel blij mee. Het is net niet te groot om in de weg te zitten + nog iets om mijn restant stukjes hout in kwijt te kunnen zonder dat mijn werkplaats een teringzooi wordt.Het veel me heel erg mee hoeveel zoiets kost daarnaast mijzelf een cadeautje aangeschaft. een mooi incra miter slede. Alleen 1 issue de miter past niet qua diepte in mijn zaagafel (robland lx310). MIjn andere tafels hebben wel een slot die diep genoeg is. Ik heb nog ~6 mm vlees over qua materiaal waar het slot zit. Structureel heeft de tafel een opgedikte rand geheel rondom. Is het mogelijk om de slot ergens bij en een metaalboer 2/3mm uit te laten frezen? qua breedte past het namelijk wel gewoon goed. Dan houd ik dus 3mm vlees over. Dat was het weer voor vandaag, Thanks |
Ja daar heb ik ook wel aan gedacht, maar het systeem van incra met de expansie ringen maakt het wel dat het veel beter en mooier past in elke slot en mijn andere machines past hij echt perfect.Je incra aanpassen zou meer voor de hand liggen? Misschien een stripmetaal kopen en daar schroefdraad in maken?