Rubberhout

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.311
758
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Heb je wel eens gedacht om gewoon inlands of ten minste europees hout te gaan gebruiken? Beuken is een klassieker, linde, elzen, esdoorn, de lijst is eindeloos. Als je zo geen voordelen van rubberhout kent, waarom dan op zoek naar een reden om het te gaan gebruiken?
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en mathieu

Torro

Actieve deelnemer
Heb je wel eens gedacht om gewoon inlands of ten minste europees hout te gaan gebruiken? Beuken is een klassieker, linde, elzen, esdoorn, de lijst is eindeloos. Als je zo geen voordelen van rubberhout kent, waarom dan op zoek naar een reden om het te gaan gebruiken?
De reden doorvoor is dat niet alle hout geschikt is voor het doel waarvoor ik het wil gebruiken.
In het artikel waarop ik doelde sprak men vooral over rubberwood
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Wat is er mis met rubberwood? Je kan het beter gebruiken om er iets van te maken. Vroeger werd het gewoon verbrand. Inlands hout in spanje is volgens mij vooral naaldhout. En eucalyptus voor de papierindustrie. Maar daar willen ze volgens mij van af, omdat die bomen erg veel water onttrekken. En in grote delen van spanje zijn er wat problemen met water te kort.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
176
55
Delft
Rubberhout is lelijk. Niks mis mee voor een werkbank, maar als de tekening in het hout zichtbaar blijft zou ik het niet gebruiken.
Voor speelgoed blijft beuken de klassieker omdat het niet of amper splintert.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.627
1.071
Riemst
Rubberhout heeft ongeveer dezelfde voordelen als beuken. Gemakkelijk te bewerken en af te werken. Het hout wordt geleverd in foutloze platen maar is enkel gevingerlast te krijgen. Een plankje rubberhout ga je niet vinden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.