Heb van de week een "nieuwe" vlak/vandiktebank gekocht. Vandaag maar eens onder handen genomen, de bladen waren vuil, zeer vuil. Na veel boen en poets werk zijn ze behoorlijk opgeknapt. Vervolgens in de was gezet en het hout vliegt er weer overheen. De langatboor (niet op de foto's te zien..) direct ook maar onderhanden genomen. Aan het eind van de dag besef ik me wel weer waarom mijn hobby houtbewerking is en geen metaalbewerking.....
Als iemand nog ervaring met deze machine heeft, zou ik graag nog weten hoe het aanvoerblad te verstellen. Met een lange rei gekeken en de bladen staan goed ten opzichte van elkaar. Houden zo dus, maar ik zie zo gauw niet hoe ik het aanvoerblad kan verstellen indien deze bijvoorbeeld niet meer helemaal parallel aan het afvoerblad staat.
Nou wat is een topic zonder foto's... zie hier..
Attached files

Als iemand nog ervaring met deze machine heeft, zou ik graag nog weten hoe het aanvoerblad te verstellen. Met een lange rei gekeken en de bladen staan goed ten opzichte van elkaar. Houden zo dus, maar ik zie zo gauw niet hoe ik het aanvoerblad kan verstellen indien deze bijvoorbeeld niet meer helemaal parallel aan het afvoerblad staat.
Nou wat is een topic zonder foto's... zie hier..
Attached files