Jaja tijd voor een kleine update... joepie
vandaag was ik in Rotterdam en ben ik even langs de draaierij geweest om te kijken hoever de as was... niet ver helaas.
maar niet getreurt na een paar bakkies koffie, patatje met en wat slap ouwe hoeren de boel ingespannen en draaien maar.

M33 x 3,5 aan beide kanten. Ook gelijk de klok er tegenaan gezet, kant van het bed onder de 100ste en buiten het bed tussen de 500/600ste. Voor een houtdraaibank niet slecht. En evt heb ik nog wat stelmogelijkheden met de adapter van de chunk.
verder ook niet stil gezeten, al moet ik wel zeggen dat het in de werkplaats erg koud was (oude koeienstal) en zelf met de kachel was het mij toch te fris.

Deze wel nog even gemaakt van wat resthout en gelijk de beitels erin die ik op een veiling heb gekocht. Overzichts foto van de bank met frequentie regelaar ben ik vergeten te maken.
ik hoop ergens het weekend de as te kunnen monteren en alles aan te sluiten. maandag a.s naar de zelfde draaierij waar de as gedaan is om de sleunspaan houders te maken en de rest.
Oh en aflakken laat ik nog even zitten voor wat beter weer. Verf moet natuurlijk niet bevriezen ipv opdrogen.