Record power Chuck vraag

Efvee

Post veel
9 jun 2021
820
325
RegioRotterdam
De reden dat ik de breedte wil weten is dat ik voor een betere stabiliteit de sleden in een recesje laat vallen en de rest van de bek dicht boven het oppervlak laat 'scheren'. Zie de foto in het eerste bericht.
Ik maak de klauwen met 3D printtechniek. Ik ben qua vorm dus niet gebonden aan een omwentelingslichaam. De klauwen zijn ook heel licht. Als de klauwen op de slede gecentreerd zijn is het opzetten veel eenvoudiger.
Sommige modellen zijn gepubliceerd. Zie hier voor een voorbeeld. Ik geef nu aan dat de bekjes geschikt zijn voor de SC1 én de SC2, maar misschien moet ik voor de SC2 een aparte versie maken.

Screenshot_20241211-203027_Chrome.jpg

Laatst bewerkt:

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
389
208
‘s-Hertogenbosch
De reden dat ik de breedte wil weten is dat ik voor een betere stabiliteit de sleden in een recesje laat vallen en de rest van de bek dicht boven het oppervlak laat 'scheren'. Zie de foto in het eerste bericht.
Ik maak de klauwen met 3D printtechniek. Ik ben qua vorm dus niet gebonden aan een omwentelingslichaam. De klauwen zijn ook heel licht. Als de klauwen op de slede gecentreerd zijn is het opzetten veel eenvoudiger.
Sommige modellen zijn gepubliceerd. Zie hier voor een voorbeeld. Ik geef nu aan dat de bekjes geschikt zijn voor de SC1 én de SC2, maar misschien moet ik voor de SC2 een aparte versie maken.

Bekijk bijlage 150839
Interessante materie, heb ik het goed gezien dat je daar nog meer projecten hebt staan??? Ook iets van spantangen in een ER25 serie??

Efvee

Post veel
9 jun 2021
820
325
RegioRotterdam
Interessante materie, heb ik het goed gezien dat je daar nog meer projecten hebt staan??? Ook iets van spantangen in een ER25 serie??
Correct. Er staat daar een kleine selectie.
Die spantangen waren overigens maar een probeersel. De ER25 vorm leek een goed startpunt. Ze werken helemaal niet onaardig als je de ingeklemde stok wil draaien.

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
284
215
Schouwen-Duiveland
Vraagje,
Zijn de 3D klemmen met M33x3.5 te gebruiken met stalen spantangen ER25? Ik heb namelijk een complete set stalen spantangen ER25 liggen.

Als dat kan zou ik graag een set bestellen bij u zonder de spantangen zeg maar. Alleen de houders met de M33x3.5 draad.

Efvee

Post veel
9 jun 2021
820
325
RegioRotterdam
Vraagje,
Zijn de 3D klemmen met M33x3.5 te gebruiken met stalen spantangen ER25? Ik heb namelijk een complete set stalen spantangen ER25 liggen.

Als dat kan zou ik graag een set bestellen bij u zonder de spantangen zeg maar. Alleen de houders met de M33x3.5 draad.
Ik heb zelf geen 'echt' ER25 spul en ik heb de passing en de uitwisselbaarheid niet geprobeerd.
Kunststof is relatief elastisch en een stalen houder drukt de afwijkingen er zo uit. Als de spantang de eerste keer niet helemaal past dan past hij de tweede keer wel.
De gebruiks variant die jij noemt, stalen spantang in kunststof houder, lijkt me een minder kansrijk omdat je de spantang (elastisch) moet vervormen om hem te laten werken en ik vraag me af of de kunststof houder en moer de extra kracht die daarvoor nodig is op kunnen brengen.
Verder: ik verkoop geen prints. Dat zou verplichtingen en aansprakelijkheid met zich meebrengen waar ik geen zin in heb. Wie iets dergelijks wil proberen kan het model gratis downloaden en het voor eigen risico (laten) printen, al dan niet aangepast naar behoefte.
De OpenSCAD code is in principe ook beschikbaar maar is nogal 'organisch gegroeid' en zou uitleg vereisen.

Laatst bewerkt:

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.589
613
Ik heb er ééntje gemeten met twee verschillende schuifmaten. Er zit een klein verschil op, maar zeker is dat de SC2 bredere schuiven heeft dan de SC1

metingen met schuifmaat 1 was 8,70 mm

DSC01254a.jpg

DSC01255a.jpg

diepte van de groef

DSC01256a.jpg

metingen met schuifmaat 2 was 8,60 mm

DSC01258a.jpg

DSC01259a.jpg

de diepte was hier 1.4 mm

groeten ,
Ornament
www.houtsnijden.eu

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.589
613
een foto met de ogen( gaten) van de seegering. Deze mogen niet voor de opening voor de sleutel ( sleutelgaten) zitten

DSC01262.jpg
Bij mij blijft die ring ter plaatse zitten, die draait niet rond . Dus ik heb nooit last. Moest die op de lange duur toch beginnen te reizen en die ogen van plaats beginnen te veranderen dan zou ik die seegering met een druppeltje secondelijm fixeren.

Lost dit het sleutelprobleem op?

groeten
Ornament

Ornament

groeten

Ornament

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mink

Efvee

Post veel
9 jun 2021
820
325
RegioRotterdam
Ik heb er ééntje gemeten met twee verschillende schuifmaten. Er zit een klein verschil op, maar zeker is dat de SC2 bredere schuiven heeft dan de SC1

metingen met schuifmaat 1 was 8,70 mm
....
metingen met schuifmaat 2 was 8,60 mm
Dank. Dat is dus 8.7 voor de SC2 waar de SC1 8.3 mm meet. Ik maak de groeven 0.4 mm breder. Dat maakt voor de SC1 weinig verschil en het zou de passing op de SC2 verbeteren terwijl ik toch het zelfde model kan aanhouden.

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
284
215
Schouwen-Duiveland
Gisteren binnen gekomen. Ik heb hem even snel in elkaar gezet maar nog niet op de draaibank geplaatst. Ik heb hem dus nog niet gebruikt.

Zal ergens pas volgende week worden eer ik tijd heb om ermee aan de gang te gaan

• Leuk
Waarderingen: ornament

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.