Pruimenhout met donkere kern - Ruilen voor brandhout

jast

Actieve deelnemer
23 feb 2016
32
12
Vrienden van de boomkarkassen,

Ik heb vandaag bij mijn broer een pruimelaar omgedaan. Het hout ging ik eigenlijk opstoken, maar het is echt mooi hout met een mooie kern. Beetje zonde om het op te stoken. Als iemand interesse heeft om te ruilen tegen brandhout: hit me up! Ofwel via hier, ofwel via mailtje naar jan.steckel@gmail.com.

Locatie: Rupelmonde, België. Goed bereikbaar met de wagen.

Ik draai zelf niet meer, vandaar dat ik het aanbiedt. Misschien wordt er iemand blij van.

20220322_091821.jpg20220322_091818.jpg20220322_091815.jpg20220322_091814.jpg20220322_091810.jpg20220322_091809.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: KaleIwan en Henk H

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Jantje zag eens pruimen hangen :ROFLMAO:
Of beter: Jantje zag geen pruimen meer hangen :confused:
Mooi hout inderdaad! Misschien kun je paar stronkjes bijhouden om er nog iets van te maken? Lepel bijvoorbeeld?
 

jast

Actieve deelnemer
23 feb 2016
32
12
:ROFLMAO: Die had ik nog niet door :)

Van die kleintjes kan ik inderdaad nog iets bijhouden. Maar de bulk moet naar iemand gaan die er meer mee doet. Opstoken is ook zo zonde van dit hout.
 

jast

Actieve deelnemer
23 feb 2016
32
12
mooi initiatief
zo'n hout verdient een betere plek dan een houtstoof
Inderdaad. Dan kan er beter populier of zo gestookt worden. Dit gaat enkele mooie schalen geven lijkt me.

Als iemand interesse heeft maar geen brandhout, laat gerust ook iets weten. Belangrijkste is dat het nuttig gebruikt wordt.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.143
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
aan mijn (vooral 'virtuele') vrienden & houtliefhebbers uit de limburg
rupelmonde is ni ver van mijn plek + mogelijks heb ik vanaf juli een klus in het zoete & zangerige limburg (*)
hm . . . de kersentijd komt er aan
lekkeeeeeer !
ik kan wel wat voor jullie meebrengen
als er dan voor jan en zijn broer een jeneverke af kan . . .
zonde om da pruimenhout de lucht in te blazen
(*) ik kan ook op doortocht een pitstop maken, bv in linter . . .
 
  • Leuk
Waarderingen: houtdraaierke65

jast

Actieve deelnemer
23 feb 2016
32
12
aan mijn (vooral 'virtuele') vrienden & houtliefhebbers uit de limburg
rupelmonde is ni ver van mijn plek + mogelijks heb ik vanaf juli een klus in het zoete & zangerige limburg (*)
hm . . . de kersentijd komt er aan
lekkeeeeeer !
ik kan wel wat voor jullie meebrengen
als er dan voor jan en zijn broer een jeneverke af kan . . .
zonde om da pruimenhout de lucht in te blazen
(*) ik kan ook op doortocht een pitstop maken, bv in linter . . .
Almdudler voor de broer en sportzot voor mij. Alcohol moest ik mee stoppen owv medicatie. Which sucks, als bier brouwen een hobby is...
 
  • Leuk
Waarderingen: blommetje92

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
aan mijn (vooral 'virtuele') vrienden & houtliefhebbers uit de limburg
rupelmonde is ni ver van mijn plek + mogelijks heb ik vanaf juli een klus in het zoete & zangerige limburg (*)
hm . . . de kersentijd komt er aan
lekkeeeeeer !
ik kan wel wat voor jullie meebrengen
als er dan voor jan en zijn broer een jeneverke af kan . . .
zonde om da pruimenhout de lucht in te blazen
(*) ik kan ook op doortocht een pitstop maken, bv in linter . . .
Ja hier is wilgenhout in ruil om te stoken en een tiental andere soorten om te draaien en/of te gebruiken voor mooie doeleinden
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
We gaan daar eens direct werk van maken. Van mij mag je hem bij een deal brandhout bezorgen. Ik zorg dan wel dat jouw auto hier terug gevuld wordt met ander hout
 

jast

Actieve deelnemer
23 feb 2016
32
12
Allemaal goed!

Ik heb ook nog dit liggen (zie foto's). Dat is ook te zonde om op te stoken. Heb ik ooit van bij een grootvader van vrienden meegekregen, die was schrijnwerker. Ook hier geldt (denk ik): opfikken is zonde.

Ik kan momenteel zelf niet (ver) rijden owv medicatie, anders had ik zelf de camionette volgeladen. Maar het staat niet (hard) in de weg, dus no worries.

Ter verduidelijking: ik ben gestopt met draaien, vandaar dat er wat van dat spul over is. Ik denk dat ik ook nog wat stukskes paddoek balken heb, maar daar moet ik iets dieper voor graven :)

Dus als ik het goed begrijp, komt er in juli iemand (wie?) het hout halen, onder voorbehoud van een klus in de Limburg. Correct?

20220323_091212.jpg20220323_091219.jpg20220323_091301.jpg
 

jast

Actieve deelnemer
23 feb 2016
32
12
Nog iets belangrijks: dat hout dat net afgedaan is, laat ik dat gewoon buiten in de schaduw liggen? Plastic folie er over, of iets anders? Zou zonde zijn moest het barsten door onkunde (langs mijn kant)
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Allemaal goed!

Ik heb ook nog dit liggen (zie foto's). Dat is ook te zonde om op te stoken. Heb ik ooit van bij een grootvader van vrienden meegekregen, die was schrijnwerker. Ook hier geldt (denk ik): opfikken is zonde.

Ik kan momenteel zelf niet (ver) rijden owv medicatie, anders had ik zelf de camionette volgeladen. Maar het staat niet (hard) in de weg, dus no worries.

Ter verduidelijking: ik ben gestopt met draaien, vandaar dat er wat van dat spul over is. Ik denk dat ik ook nog wat stukskes paddoek balken heb, maar daar moet ik iets dieper voor graven :)

Dus als ik het goed begrijp, komt er in juli iemand (wie?) het hout halen, onder voorbehoud van een klus in de Limburg. Correct?

Bekijk bijlage 116978Bekijk bijlage 116979Bekijk bijlage 116980
Indien het niet echt in de weg ligt kan het wel zijn dat ik het zelf kom halen.
Maar zal dan was de week na Pasen zijn.
Dan ben ik de ganse week thuis.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.143
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
laat maar weten of ik nog een rol kan spelen, jongens
ik merk dat er na mijn tussenkomst als makelaar tussen jullie iets moois bloeit !
niet alleen muziek, maar ook de liefde voor hout brengt ons samen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.