Proteus, zelfbouw kleine powerfeeder

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
In de nieuwsbrief van Andrew Crawford, de engelse kistjes maker, schreef hij over een kleine zelfbouw powerfeeder voor een kleinere zaag of freesmachine.

Hier een artikel wat ik vond op Finewoodworking en onderaan een filmpje van de bedenker All Ladd.

Op de link naar zijn website staat meer info. Er zijn ook kits van te koop of tekening als je alles zelf wilt maken.

Na het bekijken van het filmpje vind ik het wel een gaaf apparaat, dat niemand daar eerder mee gekomen is. Het werken wordt zo een stuk veiliger en ook beter. Ik heb nog nooit met zo'n power feeder gewerkt, maar dit is wel een gave optie.

jaap

 
Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Af en toe zie ik wel eens een filmpje of advertentie van een doorvoerapparaat, en dan denk "die zou je zelf moeten kunnen maken", maar verder ben ik nog niet gekomen. Deze uitvoering is dan ook totaal anders en dat is niet voor niets. Maar wel mooi gemaakt. Zijn aan/uitknop met toerental regeling vind ik episch. :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.