Probleem met verdeeldoos

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
Inderdaad geen houtbewerkings vraag maar ik gebruik een ip44 afgeschermde verdeeldoos. De gaatjes van de stopcontacten zijn afgedicht en in 1 ervan krijg ik geen stekker meer geduwd.

Aangezien we hem morgen mee naar de camping willen nemen, iemand enig idee of dat te fixen is? Het stekkerblok lijkt 1 geheel te zijn
 

Bijlagen

  • IMG_6138.jpeg
    IMG_6138.jpeg
    96,4 KB · Weergaven: 25

matsuba

Actieve deelnemer
3 feb 2017
86
61
Nijmegen
Je bedoelt de beveiliging die erin zit? Dat is meestal een schuifje met een veertje. Ik denk die 4 schroefjes losmaken en dat schuifje eruit halen en dan weer dicht schroeven. Tenminste zo doe ik dat meestal als het niet lekker meer werkt
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
Je bedoelt de beveiliging die erin zit? Dat is meestal een schuifje met een veertje. Ik denk die 4 schroefjes losmaken en dat schuifje eruit halen en dan weer dicht schroeven. Tenminste zo doe ik dat meestal als het niet lekker meer werkt
Ik heb heb los geschroefd maar alles lijkt uit 1 stuk te zijn
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.275
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
dat lijkt meestal idd zo, maar meestal hebben ze het ook inelkaar moeten zetten, dus even een tweede keer goed kijken hoe het in elkaar gezet is, dan kun je het ook op diezelfde manier uit elkaar halen...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.712
2.574
Gaanderen
Ik denk dat de losse contactdoos bedoeld word. Die zit met 4 schroeven vast. Als je deze los draait kan je aan de achterzijde zien of daar de vingerbeveiliging zit. Persoonlijk vind ik vingerbeveiligingen bij deze verdeeldozen niet zo fijn. Storen wel meer.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Die losse module is wel degelijk 1 stuk. Ik heb er hier meerdere liggen, de contactpunten zijn ingegoten en kunnen niet (zonder te slopen) uit het plastic gehaald worden. Al zijn degenen die ik hier heb zonder kinder/aanraakbeveiliging, en deze hier misschien wel.
Je zou wel deze ene module moeten kunnen vervangen, na losdraaien van de 4 schroeven komt deze als het goed is met draden en al uit het blok?

Misschien heeft de kampeerzaak er zo wel liggen (al heb je daar morgen niets aan natuurlijk).
Inderdaad te krijgen via de link van Wim, maar Conrad heeft ze ook, daar heb ik ze vandaan:
Wel even op de inbouwmaten letten. Is waarschijnlijk een universele maat, mogelijk dat de bevestigingsflens wat dikker is dan de originele die mooi in 1 lijn zit met de rest van het blok bij jou.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.846
900
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Inderdaad geen houtbewerkings vraag maar ik gebruik een ip44 afgeschermde verdeeldoos. De gaatjes van de stopcontacten zijn afgedicht en in 1 ervan krijg ik geen stekker meer geduwd.

Aangezien we hem morgen mee naar de camping willen nemen, iemand enig idee of dat te fixen is? Het stekkerblok lijkt 1 geheel te zijn
Ik gooi ze gewoon weg als dat gebeurt en haal een nieuwe. Ik heb een bloedhekel aan van de afgeschermde stekkerblokken...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.