Printen van neusstukje voor tacker

rolandvs

Post veel
10 mrt 2022
824
206
Oss
Misschien gekke of rare vraag.
Ben op zoek naar iemand die een paar neusstukjes zou kunnen printen uiteraard tegen vergoeding.

Ik heb onlangs een tacker gekocht.
Alleen ik wil altijd de kop van nagels bovenop de plaat leggen ( ivm zwelling van plaat en verwerkingsvoorschriften ) alleen de plaat blijkt een stuk zachter of tacker te sterk.
Op zijn ondiepste stand schiet hij nog mm of 3 in het materiaal dus eigenlijk zou een nieuw neusstukje een mm of 4 langer moeten zijn om de kopjes op de plaat te kunnen leggen.
Zit zelf overigens in regio oss.
Heeft geen dringende spoed maar moet toch om tacker te gebruiken in deze werkzaamheden

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.799
3.197
Klein-Brabant, Vlaanderen
interessante vraag

je wil dus een langer neusstuk, waardoor de tacker verder van het materiaal komt ?

ondertussen behelp je jou met een opvullatje ter dikte van de gewenste bijkomende lengte van het neusstuk ?

je kan de tacker niet zachter zetten ?

rolandvs

Post veel
10 mrt 2022
824
206
Oss
De tacker staat al op zijn zachtst of maximaal in of uit. Net hoe je het wil benoemen.

Spijker nu eigenlijk alleen met accu tackers op lucht ben ik in principe mee gestopt.
Heb nog verschillende tackers op lucht maar spijkers zijn niet meer te krijgen of kopjes zijn te groot en lucht heeft minimale werkdruk overigens van 6,5 bar.

Het probleem is bij mij moeten de kopjes van de nagels op de plaat komt te liggen.
( dit ivm zwellen van plaat beter een gaatje in de toekomstige beton dan een bultje erop )
Nu gebruik ik regelmatig 4 mm berken B/BB.
Deze coating we altijd. Maar omdat deze triplex in allerlei rare vormen of kleine rondingen word gebruikt. Spijker is het laatste stukje met hand na ( ivm spanning in plaat en om kopje precies op hoogte te brengen )
Elk deukje in de plaat heeft een weerspiegeling op het uiteindelijke resultaat

Henkies

Actieve deelnemer
10 sep 2021
96
59
Noordwijk
Het printen van zoiets kleins kan in de tijd van een goede kop koffie tegen de kosten van slechts een handje bonen.

Het ontwerpen van zoiets waarvan de passing redelijk nauw komt, neemt in mijn ervaring flink meer tijd in beslag en vereist de machine op je bureau om te meten en te passen.

Maar misschien heb je geluk en is er reeds iemand die een ontwerpje gemaakt en gedeeld heeft (zoek op machine naam + 3d stl op google). Dan is het juist weer relatief simpel om het bestaande model enkele mm dikker te maken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.