Presch combinatiehaak

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.143
74
Mesa, CO
shinglemaker.wordpress.com
Net zoals ‘combinatie haak” is ‘ijzerboer’ vatbaar voor verschillende interpretaties. Ik vind als een gereedschap, machine of wat dan ook het word ‘combinatie’ heeft in zijn benaming moet je opletten. Iets wat beweerde alles te doen doet niks goed.

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.143
74
Mesa, CO
shinglemaker.wordpress.com
Gelukkig heb ik nu werk die zo zwaar is dat ik de middag moeten nemen om te herstellen en kan aan dit onderwerp een paar minuten besteden. We kunnen zo doorgaan, punt, contra-punt enzovoorts enzovoorts maar eigenlijk is het een question van subjectiviteit want in de omschrijving van original patent staat er niks in over de naald of toepassing daarvan die ik tot nu toe heeft kunnen vinden. Dus ik zou zeggen een mooi geval voor een beetje onwetenschappelijk empirisch denken toe te passen. Probeer het zoals ik het voorstellen en beslis zelf of het is de afschrijf functie of het instel functie die lijkt waarschijnlijker als de bedoeling en ook welke van de twee een beetje krediet aan de bedenker geeft.

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
581
268
Mooi wat voor discussie een klein meer/aftekengereedschap al niet teweeg kan brengen!

Maar vooral fijn dat die Preach voor dit prijsje goed bevalt.
Deze lijkt bijna identiek aan de Bahco CS150 die ik heb (en het ook prima doet). Alleen heeft deze Presch aan beide kanten centimeters staan, dat is wel handig!

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.539
834
Moordrecht
Als het maar haaks is en in dit geval, ook 45 graden. Ik heb een Starrett van 30 cm, maar sinds ik ook wat kleinere double squares heb, gebruik ik voornamelijk die. Veel praktischer. Ik heb onlangs het iGaging setje gekocht, metrisch. Ik heb dan nog het geluk dat ik familie in de UK heb wonen, dus ik bestel regelmatig zaken daar en laat t meenemen, scheelt heel wat centen.. Erg leuk speelgoed allemaal en je kunt er helemaal op leeglopen. Uiteindelijk heb ik ook jaren gedaan met mn stalen Skandia haak, die echt heel goedkoop en vooral erg haaks was. Maar niet verstelbaar. Ik wist niet dat ik dat nodig had, tot ik t had

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.