Positieve ervaring met de Festool customer service

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
74
Groningen
We kunnen genoeg discussies op dit forum lezen over welke kleur we het beste vinden en waarom de ene kleur beter is dan de andere. Er zijn er onder ons die dat soort discussies subjectief vinden (of juist niet), ik laat dat oordeel over aan de experts :)

Maar ik wil jullie een positieve ervaring met de customer support van Festool niet onthouden.

De accuboor die ik heb, werkte niet meer. Het is een machine van een jaartje oud en met 3 jr garantie. Balen, maar kan gebeuren. Als het maar netjes opgelost wordt en er geen fora volgeschreven zijn over soortgelijke defecten aan zo’n dure machine.

Nu komt het.....

Via de festool website log ik in. Ik selecteer mijn machine, vul wat velden in en klaar. Vervolgens druk ik het label voor gratis verzenden af en breng hem weg. Laten ophalen kan ook maar vond ik minder handig, want wachten.

Echt waar: twee dagen later gerepareerd retour en ik kan weer aan de slag. Super!

Ook voor de particulier handig. Want laten we eerlijk zijn, snel is fijn toch? Er gaat altijd iets kapot zodra je het nodig hebt.

Doe er je voordeel mee mocht je je in een, al dan niet door dit forum aangewakkerde, kleurenstrijd bevinden.

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.284
637
Goed om zoiets te lezen. Dit zou eigenlijk normaal moeten zijn, toch?

En die kleurenstrijd... Blauw, rood of grijs met groen, de man/vrouw erachter moet het doen ;)

• Leuk
Waarderingen: Boktor026 en mark20v

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.545
2.309
Terkaple
www.woodworking.nl
Goed om zoiets te lezen. Dit zou eigenlijk normaal moeten zijn, toch?

En die kleurenstrijd... Blauw, rood of grijs met groen, de man/vrouw erachter moet het doen ;)
Ja, zou eigenlijk normaal moeten zijn. Maar als je in de prijzenoorlog mee doet, blijft er te weinig marge over om goed service te leveren. Het zal ook wel eens mis gaan, maar ook mijn ervaring met Festool service is top! Heb ooit eens gebeld tegen 5 uur vanwege schuurzooltjes en die lagen de andere dag in de bus...

jaap

• Leuk
Waarderingen: mark20v

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
En wat is "normaal"; Twee dagen vind ik boven verwachting snel!
Ik heb gelukkig weinig service nodig gehad tot zover, maar bij Makita duurde een reparatie anderhalve week. Voor een consumenten product vind ik dat best acceptabel. Bij Bosch duurde het drie weken (twee keer aan de hand gehad), dat begint al vervelend te worden.

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.040
895
Oss
Tsja, vraag me af of die marge wel zo slecht is.
Als ik b.v. Bij hetzelfde bedrijf een bepaalde machine via Duitsland bestel i.p.v. gewoon in Nederland en dan een prijsverschil heb van zo’n 15 % vind ik dit toch vreemd.

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.395
1.155
Ulvenhout
Gisteren mijn splinter nieuwe Festool TKS80 zaagtafel teruggebracht naar de dealer omdat deze niet meer opstartte. Bij aanraking van het zaagblad is de sawstop geactiveerd, maar in tegenstelling tot wat zou moeten is het blad niet teruggetrokken.... En de zaag draaide niet eens...
Bij Festool gaven ze meteen aan dat dit niet klopte, er zou een nieuw patroon en zaagblad worden vergoed, maar ze wilde eigenlijk de machine gaan onderzoeken omdat dit niet zou mogen gebeuren.

Wat me tot nu toe opvalt is dat je telefonisch meteen te woord wordt gestaan en dat ze proactief met je meedenken. Ben benieuwd hoe lang ik de zaag kwijt ben.

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
335
5
Regio Gent, België
Gisteren mijn splinter nieuwe Festool TKS80 zaagtafel teruggebracht naar de dealer omdat deze niet meer opstartte. Bij aanraking van het zaagblad is de sawstop geactiveerd, maar in tegenstelling tot wat zou moeten is het blad niet teruggetrokken.... En de zaag draaide niet eens...
Bij Festool gaven ze meteen aan dat dit niet klopte, er zou een nieuw patroon en zaagblad worden vergoed, maar ze wilde eigenlijk de machine gaan onderzoeken omdat dit niet zou mogen gebeuren.

Wat me tot nu toe opvalt is dat je telefonisch meteen te woord wordt gestaan en dat ze proactief met je meedenken. Ben benieuwd hoe lang ik de zaag kwijt ben.
Hoe is het verder afgelopen?

Bij stilstand zou je het blad normaal gezien wel zoveel mogen aanraken als je wil veronderstel ik?

Salocin84

Actieve deelnemer
12 nov 2018
93
15
Provincie Antwerpen - grens NL
Ik heb onlangs ook garantie geval gehad bij festool.
Enkel had ik het via de webshop laten gaan en moest ik zelf de retour kosten betalen, is dit natuurlijk wel nog beter.
Je betaald iets, maar je krijgt er dan ook wat voor terug

PS, Bessey zijn garantie is ook super, gewoon een nieuwe KREV gekregen vandaag :)

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.395
1.155
Ulvenhout
Ik heb de tafel ingeleverd bij een Festool dealer (niet degene waar ik hem heb gekocht want dat was Mastertools aan de andere kant van het land), deze is opgehaald en na een week had ik hem weer terug. Het apparaat is doorgemeten maar ze konden niets vinden... Dus alleen het patroon is vervangen en ik heb dezelfde tafel weer terug. Wel gek want het klopt natuurlijk niet dat de sawstop op deze manier wordt geactiveerd.
Maar goed, als het nog eens zou gebeuren hang ik natuurlijk weer aan de lijn.

Daarnaast heb ik nog een afkortgeleider die scheef blijkt te zijn. Deze reclamatie moet wel via Mastertools, en op dat onderdeel ben ik al 3 weken aan het wachten. Ook Festool heeft dus problemen met de levering.

• Leuk
Waarderingen: Bram

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.929
1.158
Leeuwarden
Of het probleem ligt bij Mastertools, ik koop altijd Festool bij de locale dealer, die paar euro’s verschil betalen zich vaak later wel uit....

Fons

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.