Hé Don,
zo een werkplaats met een verleden heeft wel een aparte charme, dat geeft een meerwaarde aan het geheel. Het is zo te zien ook niet direct een kleine ruimte, ga je er machines in plaatsen?
Kan je al gelijk beginnen met de kar terug gangbaar te maken, en dan nog zoeken naar geschikte tractie voor de kar :lol:
Ook de werkbank heeft wel iets, je werkt op een stukje geschiedenis, eens opgeknapt word dat een droom om op te werken, ruim genoeg en niet te hoog als je een stuk hout wil schaven met de reischaaf.
Ps: blokplaat is inderdaad een meubelplaat, maar er waren vroeger verschillende uitvoeringen verkrijgbaar.
Blokplaat was de goedkoopste, deze was opgebouwd uit een middenvulling van gezaagde latjes van 20mm br. x 14mm dikte en langs beide zijden bekleed met een dikke schilfineer in Okumé.
Staafjesplaat werd anders uitgevoerd, deze was opgebouwd met een middenvulling van staande triplexlatjes van max. 8mm dikte, en langs beide zijden afgewerkt met een schilfineer, en in sommige uitvoeringen ook nog een edelfineer er dwars overeen. Het was een heel stabiele en toch lichte plaat waar heel goed in te schroeven was.
Mvg,
André
zo een werkplaats met een verleden heeft wel een aparte charme, dat geeft een meerwaarde aan het geheel. Het is zo te zien ook niet direct een kleine ruimte, ga je er machines in plaatsen?
Kan je al gelijk beginnen met de kar terug gangbaar te maken, en dan nog zoeken naar geschikte tractie voor de kar :lol:
Ook de werkbank heeft wel iets, je werkt op een stukje geschiedenis, eens opgeknapt word dat een droom om op te werken, ruim genoeg en niet te hoog als je een stuk hout wil schaven met de reischaaf.
Ps: blokplaat is inderdaad een meubelplaat, maar er waren vroeger verschillende uitvoeringen verkrijgbaar.
Blokplaat was de goedkoopste, deze was opgebouwd uit een middenvulling van gezaagde latjes van 20mm br. x 14mm dikte en langs beide zijden bekleed met een dikke schilfineer in Okumé.
Staafjesplaat werd anders uitgevoerd, deze was opgebouwd met een middenvulling van staande triplexlatjes van max. 8mm dikte, en langs beide zijden afgewerkt met een schilfineer, en in sommige uitvoeringen ook nog een edelfineer er dwars overeen. Het was een heel stabiele en toch lichte plaat waar heel goed in te schroeven was.
Mvg,
André