Dankje wel voor het advies ga dit zeker doenAfschot is voor epdm niet noodzakelijk. Epdm in een iets andere samenstelling is ook vijverfolie. Toch zou ik het wel doen. Een enkele keer komt er echt veel naar beneden en dan is er al een deel weg.
Dankje wel voor het advies ga er zeker wat mee doenAltijd isolatie op het dakbeschot plaatsen! Anders krijg je schimmel op de onderkant van het underlayment. En als je een luchtspouw maakt met epdm op de bovenste laag underlayment, heb je dus grote kans op schimmel tussen de beide platen, wat je dua niet ziet, maar wel funest is.
Voor een overkapping die open van onderen blijft is 3cm pir genoeg, maar voor een schuurtje zou ik meteen iets dikker pakken, omdat het nu kan. Later doe je dat niet meer, en heb je er wellicht spijt van.
Ik snap dat je alles waterpas wil houden, maar ik zou toch het dak op afschot maken. Dit kan je eventueel doen, door je dakbalken op afschot te zagen. Dan blijft de onderkant van de balken wel waterpas, maar de bovenkant, waar je underlayment op komt, is op afschot. Maak bij de afvoeren ook een kleine verdieping in de pirplaat, zodat de plakplaat van de afvoer ook iets dieper komt te liggen.
Dank voor de heldere uitleg ga er zeker wat mee doen. ThxAfschot is aan te raden maar voor zo,n kleine oppervlakte niet noodzakelijk.
Opbouw: gordingen, dakbeschot, dampremmende folie, isolatie als deze een cachering heeft die geschikt is om epdm op te verlijmen en ander de extra laag dakbeschot, dan epdm lijmen, zorgen dat de afvoer verdiept is.
Optie is misschien afschot eps is stukken goedkoper dan pir mocht toch afschot willen.
Ff achtergrond info ik ben altijd timmerman geweest en 15 jaar calculator bij een dakdekker in platte daken.
Kan wel een uitleg geven over luchtspouw condenspunt en dergelijke maar dat is misschien teveel info. Waar je niks mee kunt. Mijn advies is om ze te vermijden.
Mvg Christian van Bergen
Onder het afdak idd planken met tong en groef.Ja hoor dat kan wel. Nog ff een idee voor je dak aan wat voor dakbeschot dacht jij?
Planken met tong en groef of iets dergelijks zodat het er mooi uitziet aan onder zijde of gewoon plaatmateriaal??
Kan ik de ruimte tussen plafond tuinhuis en afschit ook volstouwen met isolatie?
Hoi, tips zijn erg welkom.Dan over je ringbalk doe je 15x15 voor het oog of sterkte?? Hij haalt namelijk zijn meest sterkte uit zijn hoogt, dikte voegt hier niet veel aan toe als de prijs dan natuurlijk.
Om dat je over budget had.
Heb anders nog wel enkele tips om binnen budget sterke en makkelijke oplossingen te realiseren.
Ik hoor het wel.
Mvg Christian van Bergen