Planken zagen

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Dat ligt er aan of je er een bestemming voor hebt, natuurlijk. Als je een doorleefde boomstamtafel wil, om maar eens wat te noemen, lijkt het me helemaal niet verkeerd. Als je er fijne zwaluwstaarten in kleine doosjes van wil maken, misschien wat minder.
 

Michelbrandhout

Actieve deelnemer
8 mrt 2021
26
0
Rijswijk
Dat ligt er aan of je er een bestemming voor hebt, natuurlijk. Als je een doorleefde boomstamtafel wil, om maar eens wat te noemen, lijkt het me helemaal niet verkeerd. Als je er fijne zwaluwstaarten in kleine doosjes van wil maken, misschien wat minder.

Ziezo wilde ik een tafelblad maken en verder gewoon timmerhout, kippenhok drooghok etcetc
Heb zo,n hulpstuk voor de kettingzaag waar je planken mee kan zagen besteld en boven al wilde ik die gewoon uitproberen haha
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Volgens mij is het Populier, hout kleuren en de schors zijn typisch Populier.

Ik heb een foto waar enkele van mijn kleinzonen een Populier omhelzen, je ziet dat d schors steeds grover word naar gelang de boom groter en dikker word.
 

Bijlagen

  • Met vier man nog niet er omheen.jpeg
    Met vier man nog niet er omheen.jpeg
    157,2 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:

Michelbrandhout

Actieve deelnemer
8 mrt 2021
26
0
Rijswijk
Volgens mij is het Populier, hout kleuren en de schors zijn typisch Populier.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk zal van de week even proberen wat betere foto,s te maken van de knoppen en omgeving deze week ga ik "proberen" er planken van te zagen misschien maakt dat het wat duidelijker in elk geval bedankt voor het mee denken

Ik meld me weer als het planken zijn
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Het is mij nog niet helemaal duidelijk zal van de week even proberen wat betere foto,s te maken van de knoppen en omgeving deze week ga ik "proberen" er planken van te zagen misschien maakt dat het wat duidelijker in elk geval bedankt voor het mee denken

Ik meld me weer als het planken zijn
Ik heb enkele foto's hier, van Eik en van Populier, kun je vergelijken met wat jij daar hebt.

Dit is een Eiken boomstam met een kleinzoon er voor.
Eiken boom stam.jpeg

Populier stammen hier onder.
Populier stammen.jpg

Eiken Boom schors
Eiken boom schors.jpeg

Een Populier geveld bij mijn neef, al lang geleden in Nederland.
Populier gevelt bij mijn neef.jpeg
 

Michelbrandhout

Actieve deelnemer
8 mrt 2021
26
0
Rijswijk
Ik heb enkele foto's hier, van Eik en van Populier, kun je vergelijken met wat jij daar hebt.

Dit is een Eiken boomstam met een kleinzoon er voor.
Bekijk bijlage 100530

Populier stammen hier onder.
Bekijk bijlage 100531

Eiken Boom schors
Bekijk bijlage 100532

Een Populier geveld bij mijn neef, al lang geleden in Nederland.
Bekijk bijlage 100533

Populier it is dat is wel duidelijk aan je foto,s , ben vandaag ook nog even in het archief gedoken en blijkt dat daar ooit een groepje populieren geplaats is
 

samwise

Nieuw lid
23 aug 2018
11
0
Wederom iedereen bedankt voor het meedenken
Ga vandaag nog even kijken voor de twijgen en/of knoppen

Mocht er iemand een stukje hout kunnen gebruiken op het moment heb ik Es Eik Kers Populier (Italiaanse) liggen

Ophalen kan in Rijswijk het zijn geen lange lengtes meeste is gezaagd op +-30cm
Doe jij het onderhoud bij Te Werve?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.