Plamuur blijft zichtbaar, ook met vier lagen lak

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Ik weet niet hoe lang die boeidelen zijn en hoe jouw huis wordt beschenen door de zon, maar houd er rekening mee dat hout niet alleen werkt door vocht. Ook verschillen in temperatuur doen hout werken. Het kan dus heel goed zijn dat die naden waar je het over hebt in werkelijkheid bewust aangebrachte dilatatievoegen zijn.
Nee, ik heb ze zelf aangebracht. Ik heb de boeidelen verhoogd door er 8cm bovenop te schroeven. Het dak is namelijk met 8cm geisoleerd en om genoeg opstand te hebben voor de dakdekking ook de originele hoogte met 8cm verhoogd.
Dit wil ik natuurlijk in 1 geheel geschilderd hebben.
Het originele en het nieuwe is beide hout.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Gezien de afmetingen van boeidelen en de omstandigheden waaraan ze worden blootgesteld zou ik daar zelf eerder aan denken dan aan houtvuller en plamuur. In mijn geval al helemaal, want ik heb een houtstapelbouw woning (logs) en dergelijke huizen werken veel meer dan stenen huizen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.