Plafond open, balken verzwaren van de bovenliggende vloer of niet?

Scheppie

Oud hout
10 dec 2009
2.506
439
Heelsum
ik neig naar planken langs de balken schroeven / spijkeren....... denk dat dat de makkelijkste en snelste oplossing is. Met staal wordt alles: te duur / levertijd te lang / te complex om zelf snel te doen.

Het is niet zo dat ik nu een mega probleem heb, doe het voor de stevigheid / iets meer comfort.

Dus tenzij er nog een lumineus idee komt wordt het dat.

Om topic te vervolgen:
* Schroeven of spijkeren en met of zonder lijm er tussen?

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
275
137
Rijswijk
Naast dat ik een stalen constructie heb laten aanbrengen heb ik zelf ook nog underlayment stroken gezaagd 0,5cm lager dan de balken en deze verlijmd met bruislijm en gespijkerd met gedraaide spijkers.
dit heb ik 2 lagen aan iedere kant van de balk gedaan.

Maar ligt er ook aan of je plafond een beetje gelijk is, of dat je het ook nog wilt uitvlakken.
indien je dit wilt uitvlakken kun je ook kiezen voor balken er tegenaan verlijmen en spijkeren en dan meteen uitvlakken zodat je een mooi recht plafond krijgt.

• Leuk
Waarderingen: Scheppie

AvdLinden

Post veel
30 apr 2014
805
211
Voorwaarde voor het samenwerken van de verschillende onderdelen is dat ze niet ten opzichte van elkaar kunnen bewegen. Dat is met staal op hout lastiger dan met hout op hout. En waarschijnlijk duurder.
Hout op hout gewoon lijmen en schroeven/spijkeren.

• Leuk
Waarderingen: Scheppie

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.