Plafond met latjes

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Aan de onderzijde heb ik 2 vulplaatjes van 2mm dik geplaatst (zie foto). Deze plaatje zijn bij de eerst keer aanleg en moet ik de schuifbak even vast zetten met een lijmklem (omdat bij de eerst 3 sleuven de bak niet stabiel ligt.)
Bij de rest van de sleuven vallen die 2 vulplaatjes precies in de vorige sleuf aangezien deze plaatjes bij stomme toeval ook precies 18mm zijn, nou ja, 17,9 gemeten met mijn schuifmaat, dus er voor gemaakt lijkt het wel.
Op de foto zie je nog zonder haakse balkje, maar op de eerste foto van mijn bericht gisteren zie je het balkje wel. Zonder dat haakse balkje liep ik bij de eerst plaat langzaam scheef weg. Als ik nu meet links en rechts is de afwijking nog geen 0,3mm.
Per gleuf zitten 3 gaatjes om de latjes van de achterzijde vast te zetten. Eerst leg ik een heel dun rilletje zwarte kit er in, schuif het latje er in en schroef hem vast.4234234234.jpg
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
De eerste was misschien veel werk (uitzoek/proberen), maar nu zijn die platen zo klaar met frezen.
Het zagen van de latjes duurt langer. Die sleuven wilde ik er per se in hebben zodat de latje recht zitten, niet gaan dansen en altijd dezelfde afstand hebben.
Zwarte dunnere latjes levert alleen maar extra werk op, extra lijm en schroeven.
Zoals het nu is is het super perfect.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.