De tweede vensterbank is een wat grotere uitdaging. Bij het weghakken van de oude tegels kwam nu ook de lijmlaag mee. Waar ik mee bleef zitten was een aflopende muur. Dit moest ik dus eerst vlak maken. Ik kreeg de tip om hiervoor zandcement te gebruiken. Dit heb ik gedaan (zie foto), maar helaas. Vanmiddag heb ik de vensterbank tegen beter weten in vastgelijmd. Wat ik al vermoedde is waarheid gebleken. De vensterbank zit dan wel vast aan het zandcement, maar het zandcement niet aan het beton. Als ik een beetje kracht zet, trek ik het geheel los.
Tips zijn zeker welkom. Ik ben nu van mening om tegellijm te gebruiken als opvulmiddel omdat dit wel aan beton hecht. Vervolgens zou ik dan de vensterbank weer kunnen lijmen aan deze laag. Wie o wie schopt mij de goede richting in
Bijvoorbaat dank.

Tips zijn zeker welkom. Ik ben nu van mening om tegellijm te gebruiken als opvulmiddel omdat dit wel aan beton hecht. Vervolgens zou ik dan de vensterbank weer kunnen lijmen aan deze laag. Wie o wie schopt mij de goede richting in
Bijvoorbaat dank.