Pergola/veranda restaureren

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.124
3.045
Denk dat je mij niet hebt begrepen. Je oplossing lijkt niet op wat ik als oplossing heb gegeven. Je dak mist met jouw oplossing sterkte in 2 richtingen. Bij harde wind heb je zo ook nog kans dat het hele spul bij de buren terecht komt.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Niels.o

Actieve deelnemer
18 mrt 2022
105
12
eindhoven
Dan denk ik dat het niet helemaal duidelijk is getekend. Beide buren hebben een uitbouw en het dak zit daartussen geklemd. Eigenlijk zit het dus tussen 3 muren in en ook daaraan vast. De enige reden dat ik de dragers zo ver weg heb geplaatst is omdat ik een zonnescherm heb wat eronder door kan. Misschien was het niet wat je bedoelde maar je opmerking heeft me op een goed idee gebracht. Ik weet hoe ik het ga doen. Bedankt allemaal voor het meedenken.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.560
436
Dordrecht
Ik ga toch chevy zijn advies opvolgen. Ik zaag de balken af onder de veranda en breng stalen buizen aan vanaf de achterwand tot aan de dragers. Die vervang ik ook maar dan wel van hout.

Alle liggende delen worden dan staal. De staanders van hout zijn ooit. Mocht het nodig zijn eenvoudig te verwisselen.

Misschien niet zo mooi als volledig hout maar wel duurzaam. Ik heb even overwogen alles staal te maken maar dit leek me een mooi compromis.
Deze twijgjes doen helemaal niets, dus dit is geen haalbare optie.

Het is trouwens wel zo beleefd om je uiteindelijke oplossing te delen als je mensen om advies vraagt....

Niels.o

Actieve deelnemer
18 mrt 2022
105
12
eindhoven
Ik laat ook zien wat het geworden is. Morgen komt een vriend van me die al heel lang met staal werkt kijken wat slim is. Ik zal fotos posten als ik het gemaakt heb of als ik nog vragen heb.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.